tjena Katana-Gubbar.
Ska meddela att det blir inget BikeW..... för mig.
I slutet på förra veckan skulle jag efterdra toppen, tog bort ventilkåpan och fick se att ena av dom två små styrpinnarna fattades, den lossnade när jag lyfte kåpan. fick panik och började leta på golvet och i motorn. plockade ur allt som stod på garagegolvet
och letade med magnet ner imellan vid kamkedjan osv. inget napp.
Nästa dag plockade farsan ur garaget igen när jag jobbade, ingenting funnet.
vaafaan, började bli lite stressigt, har bokat tid för bromsning och justering av förgasarna.
Nästa dag igen så tappade jag ur oljan och tog ut motorn ur ramen, tog bort tråget och blåste med tryckluft, letade med magnet igen, fixade fram fyra starka gubbar och vände upp och ner på motorn och skackade den uppe i luften m.m. ingen styr pinne dök upp.
"drog runt" motorn för hand också, den gick utan att det tog stopp.
Då bestämde jag mig för att prova att starta den ändå utan att "pinnen" inte hittats, eftersom vi letat som faan i flera dagar utan ett fynd i motorn.
Ännu en dag senare. i med motorn och montera alla atteraljerna.
när det var klart så körde jag runt motorn med bara startmotorn.
det lät bra. slog på "strömmen" och BRUUM den gick utan problem. körde den på tomgång i några minuter. JiiPPii.
så igår kväll när allt var klart för bromsning och BikeW...
skulle jag ta en sista tur för att kolla att den ny monterade oljekylaren funkade, åkte iväg på riks70:an. stannade och kollade, ingen oljeläcka och motorn lät bra. vände om och drog på lite mer än halvgas då kände jag att det vart blöt om benet. oljan sprutade runt hela hojen.
så nu står hojen helt indränkt i olja.
vet inte felet ännu,men nu har jag givit upp.
Tar några sabbats veckor nu från allt vad garagemeck innebär.
jag dyker kanske upp och hälsar på i Västerås i helgen och snackar lite skit.
mvh. deppige conny