Katana och GSX 1100-tråden

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nån som vet om en cykel, helst fullt fungerande, men sunkig ratbikevarning gör inget, bara priset är rätt. Skicka ett PM. Jag är ute efter en 80-81 (ET/EX) allra helst med stora tanken, men även EZ typen är intressant till rätt pris. Har lite byggplaner :)

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Äntligen en koppling som funkar :) efter 3 x bänkning och 12 repor i bänken så gav katanan 202 hk vid 10400 rpm & 153 NM vid 8600 rpm på bakhjulet :)
Nu väntar vi bara på bättre väder !
Lite dåligt med komp, nya hög komp kolvar på väg hem ;)

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Äntligen en koppling som funkar :) efter 3 x bänkning och 12 repor i bänken så gav katanan 202 hk vid 10400 rpm & 153 NM vid 8600 rpm på bakhjulet :)
Nu väntar vi bara på bättre väder !
Lite dåligt med komp, nya hög komp kolvar på väg hem ;)

Seså, den magiska gränsen bruten:tummenupp Vad kör du för komp nu och vad kommer det att bli?

/Ingvar

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Tänkte lägga ut lite krokar om det är någon som är intresserad av att bli ägare till en Katana 82 turbo. Jag vet att det är fel tråd men jag tror att det är här som de riktiga entusiasterna finns. Påkostad med rakskuret i primär och växellåda. 1327cc och smidda kolvar,lockup koppling, Marklundportad topp,svetsad vev, oljekylare och intercooler,750 drev till oljepump, Medföljer till Suzuki 1100R 87a komplett gaffel med hjul ,bromsar,kronor ,styre mm.sving med hjul och bromsar. Extra tank och nästan all plast har jag också. Ett st 4-1 megafon medföljer. Hojen skulle behöva en omlackering. OBS Den är reggad med turbo vilket innebär betydligt mindre besvär vid besiktning och poliskontroller! Ring vid intresse eller mer info då jag sällan kollar i datorn tel 070-5898553. Pris 50 tusen ev kan något 6 cyl som Honda CBX 1000 eller Kawa 1300 tagas i byte. Mvh Mikael:tummenupp

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tjena SUZUKI
Den har jag ju sett den är fin!!
Svårt att sätta ett pris utan att du listar allt du gjort med maskinen, trots allt motorjobbet är ju det som de flesta måste lämna bort men samtidigt har svårt att värdesätta du måste hitta rätt köpare!!
Exteriör dvs med en tråkig original motor skulle tippa på 20-25' men det har du ju inte 1327 är ju extra allt! Har du laggt t.ex. 40' i motorn borde priset hamna upp mot 50' med rätt köpare!

Den är ju fin, kan du inte behålla den eller ska du ha plats för något nytt? :7peta
Det var ju ganska trångt i kåken.

//NH

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Lite info : 1327cc , steg 2 portad , modifiedkammar , RS38 , cuttad , svetsad o balanserad vev , förstärkt koppling. ISR-kronor med 750R gaffel , FZR1000 17" hjul , förlängd sving , Öhlinare m.m. .Den går mycket stabilt på vägen ingen som helst wobbel . Det sitter en annan dyna på nu.
Säljer mer än gärna motorn löst om någon är intresserad.

Hade tänkt 35-40000kr för hela hojen

Last edited:

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Kawaskai ZX-10R
Bytte bromscylinder (fram) på min GSX 1100E idag eftersom bromsen var obefintligt. Packningarna i kolven var slut.
Efter att ha fyllt på ny bromsvätska och luftat så tar inte bromsen effektivt.
När jag luftar så får jag inte ute ut någon vätska ur luftningsnipplarna som sitter uppe på anti-diven.
Vad gör jag för fel?
Kan det vara luft kvar i den delen av systemet?

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Äntligen klar, nu väntar jag bara på att få kolvarna bearbetade:gnissla

/Ingvar

Va!:va Jag som var säker på att vara sist på hjul för i år... nästan färdigservad just nu, sen blire:rock

/U

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Gubbar för fan...
I morgon är det onsdag å det blir flera hundra vid Donken, å ni filar kolvar som om det gällde att trimma livet ur en gammal puch...

Köp ett par hojar till så kan Ni skruva året runt - kan det bli bättre??

Tar Ni bilen in i morgon eller?

//NH

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Gubbar för fan...
I morgon är det onsdag å det blir flera hundra vid Donken, å ni filar kolvar som om det gällde att trimma livet ur en gammal puch...

Köp ett par hojar till så kan Ni skruva året runt - kan det bli bättre??

Tar Ni bilen in i morgon eller?

//NH

Vad är Donken och var ligger den?

/Ingvar

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Det stod ju inte om det var 402m eller 201m, om det var preppat m.m:va

Hmm, leda mig till målet. Då måste ni ju hinna ikapp först:D

/Ingvar

Hmm det var allvarligt det här.. här kommer en artikel som berör ämnet...

TEST

Vi kommer å leder dig till målet nästa onsdag, ge inte upp! Vi ställer upp för dig :krama

//Katana GSX gänget

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...