notrightrider
Learning fugging nuthing keeps you young.
Lite karantänläsning kanske...?
Hittade denna på Revzilla:
Två olika infallsvinklar, alltså:
Liten, snål hoj med allt bränsle man behöver, surrat ombord och pumpat på plats.
Eller:
Flygande påfyllning från en tanker-van.
Infallsvinklar på vadå?
Hur man kör 1000 miles utan att sätta ner fötterna, så klart!
Det som ALLA funderar över.
Läs om ni vill:
https://www.revzilla.com/common-tread/texas-iron-butt-challenge-1000-miles-24-hours-zero-stops
Men kom ihåg att detta inte är en officiell Ironbutt-körning.
Då krävs dokumentation i form utav tankkvitton, hörnpunkter mm.
Det milda vansinnet ligger dock helt i linje med mycket annat hos IBA och en sådan här körning skulle mycket väl kunna godkännas genom att använda funktionärer och passagekontroller som underlag för certifiering.
Kul läsning är det hursomhelst, och stimulerande att få kika in hos någon som bevisar att ens egna idéer kanske inte är så galna...
Photo credit:
Spenser Robert/Lyttleton Carter - www.rezvilla.com
Hittade denna på Revzilla:
Disparate machines was the beginning, but our techniques were quite different as well. Ari would carry all the fuel he needed for the ride, which worked out to an additional 15 gallons strapped to the CBR’s rear with a tangle of hoses, valves, and a fuel pump feeding gas into the tank. Zack would ride light and refuel like the Air Force does, by getting his gas pumped into the tank during a fill-up rendezvous with a truck.
Två olika infallsvinklar, alltså:
Liten, snål hoj med allt bränsle man behöver, surrat ombord och pumpat på plats.
Eller:
Flygande påfyllning från en tanker-van.
Infallsvinklar på vadå?
Hur man kör 1000 miles utan att sätta ner fötterna, så klart!
Det som ALLA funderar över.
Läs om ni vill:
https://www.revzilla.com/common-tread/texas-iron-butt-challenge-1000-miles-24-hours-zero-stops
Men kom ihåg att detta inte är en officiell Ironbutt-körning.
Då krävs dokumentation i form utav tankkvitton, hörnpunkter mm.
Det milda vansinnet ligger dock helt i linje med mycket annat hos IBA och en sådan här körning skulle mycket väl kunna godkännas genom att använda funktionärer och passagekontroller som underlag för certifiering.
Kul läsning är det hursomhelst, och stimulerande att få kika in hos någon som bevisar att ens egna idéer kanske inte är så galna...
Photo credit:
Spenser Robert/Lyttleton Carter - www.rezvilla.com