Kawa eller Blade ???

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Macke skrev:
Bara du inte bygger tysk streetfighter av den oxå... :7peta :D

Hörru du grabben, jag kan bygga en tysk streetfighter av dig :fatta! Nä men c´mon! Jag ska va snäll, lovar, give me! :D

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Mrlind skrev:
Hörru du grabben, jag kan bygga en tysk streetfighter av dig :fatta! Nä men c´mon! Jag ska va snäll, lovar, give me! :D

He he he... Vi kanske kan ordna nåt byte nångång... :D
You break it, you buy it... :lol :lol

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Mrlind skrev:
Som macke säger så på vår nivå så spelar det ingen större roll vad du köper för modern hoj... Hade jag fått välja själv så hade jag inte haft en aning själv faktiskt. Måste få köra 10:an först.. Macke, eehumm, kanske du vill ehh kanske låna sig ut lite :tungan
Som vanligt har du nog rätt Alex. Det kanske blir vad man får för pengarna som kommer att styra, men det skulle vara riktigt roligt att jämföra dem själv på bana. Macke, jag vill också låna din hoj :) :)
När det gäller Hondorna i vår NSB så är ju i alla fall några av dem riktigt modifirade och lättade mm. Inga originalhojar där inte.

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
KennethN skrev:
När det gäller Hondorna i vår NSB så är ju i alla fall några av dem riktigt modifirade och lättade mm. Inga originalhojar där inte.
Inte så värst moddade som du tror :rolleyes:
Regler är regler,lika för alla.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Zmurfen skrev:
Jo det är sant, reglerna är ju lika för alla. Vad som helst är ju inte tillåtet.
Vad har du för synpunkter gällande RR med din CBR 1000. För-, nackdelar, känsla etc? Läcker hoj förresten :tummenupp

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Zmurfen skrev:

Petjos hoj ser ganska pimpad ut även om reglementet inte tillåter så mycket.. Fjädringskomponenter gör ju sitt till om man kan uttnyttja dem. Men lättare fälgar är nog det som gör mest, och allt annat som nu tillåts lättas.

Honda har aldrig byggt de värsta hojarna, den är garanterat stabilare och upplevs tyngre än Kawan. Men det kan ju vara till det bättre om man nu inte är erfarenheten själv..

/Joakim

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Pålle skrev:
Petjos hoj ser ganska pimpad ut även om reglementet inte tillåter så mycket.. Fjädringskomponenter gör ju sitt till om man kan uttnyttja dem. Men lättare fälgar är nog det som gör mest, och allt annat som nu tillåts lättas.

Honda har aldrig byggt de värsta hojarna, den är garanterat stabilare och upplevs tyngre än Kawan. Men det kan ju vara till det bättre om man nu inte är erfarenheten själv..

/Joakim
Ja jag som inte kan köra hoj har borde ju välja en nyare Blade. En Fireblade kör ju i princip sig själv. Helt underbar (I alla fall årsmodell 2000 som jag kör med nu) :) Å andra sidan så verkar ju Kawasaki ha mer pulver, vara lättare och ha bättre markfri gång så att inte allt skrapar i backen hela tiden. MYCKET svårt det här :va
Kom igen... Mer synpunkter...

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
KennethN skrev:
Ja jag som inte kan köra hoj har borde ju välja en nyare Blade. En Fireblade kör ju i princip sig själv. Helt underbar (I alla fall årsmodell 2000 som jag kör med nu) :) Å andra sidan så verkar ju Kawasaki ha mer pulver, vara lättare och ha bättre markfri gång så att inte allt skrapar i backen hela tiden. MYCKET svårt det här :va
Kom igen... Mer synpunkter...
Har inget att tillägga annat än en personlig tanke...

Klart Fireblade-Kenneth måste ha en Fireblade, Kawa-kenneth funkar inte alls lika bra. ;)

Lycka till med köpartankarna. Lovar att komma och dregla på ett ev. nyköp vid banan sedan, oavsett vad det blir för något. :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Peccus skrev:
Har inget att tillägga annat än en personlig tanke...

Klart Fireblade-Kenneth måste ha en Fireblade, Kawa-kenneth funkar inte alls lika bra. ;)
Lycka till med köpartankarna. Lovar att komma och dregla på ett ev. nyköp vid banan sedan, oavsett vad det blir för något. :tummenupp
Kawa-Kenneth (KK) låter väl inte alls så tokigt. KK-Racing är väl redan taget :) Eller så kanske jag får en sponsor till :tummenupp
Det är fortfarande bara funderingar, men sugen är man ju alltid. Tänkte att jag måste börja samla in så mycket information som möjligt. Det är ju tyvärr ingen ännu som ordnar "Masterbike för RR-folk". Vilken dröm! Tänk er att samla alla tillverkarna på en bana en helg med mekare och ett gäng hojar och alla vi RR förare skulle få komma dit och testa hojarna och avge omdöme.

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Någon som har koll på om det finns nån färdig RR-Kawa eller RR-Blade 1000cc årsmodell -04 till salu?

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
KennethN skrev:
Hej alla rr förare.

Om ni stod i valet mellan att köpa en Honda CBR 1000 RR Fireblade eller en Kawasaki ZX10 för att köra Rookie 1000 eller NSB. Vad skulle ni ha valt och varför?

Ni som kör rr med dessa hojar får gärna skriva in era synpunkter på hur de funkar och hur de är att köra.

Mycket tacksam för alla svar.

Mvh

/ Kenneth

Jag skulle välja kawan för att den e snyggare!!! :)

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Finns bara ett svar på den här frågan Kenneth, seså iväg och handla nu! :D

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
p.grip skrev:
Finns bara ett svar på den här frågan Kenneth, seså iväg och handla nu! :D
Seriöst så kanske Kawa inte är så dumt ändå, fast Firebladen går ju grymt bra. Kolla bara Nordic Superbike i Falkenberg senast.

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Det beror på föraren om man är snabb och oftast inte på vilken hoj man väljer.
Kawan är ju helt klart mest racer i grundutförande men aningen instabil även med en justerbar styrdämpare.
Jag tror att vissa åker snabbare med Hondan då den ger ett bättre förtroende.
Jag själv hade nog valt Kawan om jag nu skulle ta någon av de båda men mitt självklara val är nya GSXR1000-05 och en sån ska nog inköpas...

KennethN skrev:
Seriöst så kanske Kawa inte är så dumt ändå, fast Firebladen går ju grymt bra. Kolla bara Nordic Superbike i Falkenberg senast.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Superbike Roger skrev:
Det beror på föraren om man är snabb och oftast inte på vilken hoj man väljer. Jag själv hade nog valt Kawan om jag nu skulle ta någon av de båda

Goodstuff skrev:
80% förare och 20% hoj om man frågar Jeremy Burgess.

Det ligger nog mycket sanning i det ni säger. Å när föraren som i mitt fall är obotligt kass så blir man ju tvungen att jobba med de där sista 20 procenten. D.v.s hojen ;)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka