Mrlind skrev:Macke, eehumm, kanske du vill ehh kanske låna sig ut lite
Bara du inte bygger tysk streetfighter av den oxå...
Mrlind skrev:Macke, eehumm, kanske du vill ehh kanske låna sig ut lite
Macke skrev:Bara du inte bygger tysk streetfighter av den oxå...
Mrlind skrev:Hörru du grabben, jag kan bygga en tysk streetfighter av dig Nä men c´mon! Jag ska va snäll, lovar, give me!
Som vanligt har du nog rätt Alex. Det kanske blir vad man får för pengarna som kommer att styra, men det skulle vara riktigt roligt att jämföra dem själv på bana. Macke, jag vill också låna din hojMrlind skrev:Som macke säger så på vår nivå så spelar det ingen större roll vad du köper för modern hoj... Hade jag fått välja själv så hade jag inte haft en aning själv faktiskt. Måste få köra 10:an först.. Macke, eehumm, kanske du vill ehh kanske låna sig ut lite
Inte så värst moddade som du trorKennethN skrev:När det gäller Hondorna i vår NSB så är ju i alla fall några av dem riktigt modifirade och lättade mm. Inga originalhojar där inte.
Jo det är sant, reglerna är ju lika för alla. Vad som helst är ju inte tillåtet.Zmurfen skrev:Inte så värst moddade som du tror
Regler är regler,lika för alla.
Zmurfen skrev:Inte så värst moddade som du tror
Regler är regler,lika för alla.
Ja jag som inte kan köra hoj har borde ju välja en nyare Blade. En Fireblade kör ju i princip sig själv. Helt underbar (I alla fall årsmodell 2000 som jag kör med nu) Å andra sidan så verkar ju Kawasaki ha mer pulver, vara lättare och ha bättre markfri gång så att inte allt skrapar i backen hela tiden. MYCKET svårt det härPålle skrev:Petjos hoj ser ganska pimpad ut även om reglementet inte tillåter så mycket.. Fjädringskomponenter gör ju sitt till om man kan uttnyttja dem. Men lättare fälgar är nog det som gör mest, och allt annat som nu tillåts lättas.
Honda har aldrig byggt de värsta hojarna, den är garanterat stabilare och upplevs tyngre än Kawan. Men det kan ju vara till det bättre om man nu inte är erfarenheten själv..
/Joakim
Har inget att tillägga annat än en personlig tanke...KennethN skrev:Ja jag som inte kan köra hoj har borde ju välja en nyare Blade. En Fireblade kör ju i princip sig själv. Helt underbar (I alla fall årsmodell 2000 som jag kör med nu) Å andra sidan så verkar ju Kawasaki ha mer pulver, vara lättare och ha bättre markfri gång så att inte allt skrapar i backen hela tiden. MYCKET svårt det här
Kom igen... Mer synpunkter...
Kawa-Kenneth (KK) låter väl inte alls så tokigt. KK-Racing är väl redan taget Eller så kanske jag får en sponsor tillPeccus skrev:Har inget att tillägga annat än en personlig tanke...
Klart Fireblade-Kenneth måste ha en Fireblade, Kawa-kenneth funkar inte alls lika bra.
Lycka till med köpartankarna. Lovar att komma och dregla på ett ev. nyköp vid banan sedan, oavsett vad det blir för något.
KennethN skrev:Hej alla rr förare.
Om ni stod i valet mellan att köpa en Honda CBR 1000 RR Fireblade eller en Kawasaki ZX10 för att köra Rookie 1000 eller NSB. Vad skulle ni ha valt och varför?
Ni som kör rr med dessa hojar får gärna skriva in era synpunkter på hur de funkar och hur de är att köra.
Mycket tacksam för alla svar.
Mvh
/ Kenneth
Ja den är grymt snygg Men nya Firebladen är inte så tokig den hellerMögel skrev:Jag skulle välja kawan för att den e snyggare!!!
Seriöst så kanske Kawa inte är så dumt ändå, fast Firebladen går ju grymt bra. Kolla bara Nordic Superbike i Falkenberg senast.p.grip skrev:Finns bara ett svar på den här frågan Kenneth, seså iväg och handla nu!
KennethN skrev:Seriöst så kanske Kawa inte är så dumt ändå, fast Firebladen går ju grymt bra. Kolla bara Nordic Superbike i Falkenberg senast.
Superbike Roger skrev:Det beror på föraren om man är snabb och oftast inte på vilken hoj man väljer.
Superbike Roger skrev:Det beror på föraren om man är snabb och oftast inte på vilken hoj man väljer. Jag själv hade nog valt Kawan om jag nu skulle ta någon av de båda
Goodstuff skrev:80% förare och 20% hoj om man frågar Jeremy Burgess.
Fast ska du köra den i Superstocktrim så är det Yamaha som gäller, om man kikar i olika serier värdlen över. Inte lätt.KennethN skrev:Det ser ut som om man skall välja Honda ändå istf Kawasaki
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=85814
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |