kawa märkesförsäkring?

Alfiee

N'joy life
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ZR-7S -00
If

Har för mig att If ska ha märkesförsäkring.
Fick tipset om en kille jag känner som äger en Triumph butik. Han sa åt mig att byta till If när jag berättade att Bilsport & Mc vill ha 14 lax för att försäkra min Kawa Zr-7s.

Så de blir att byta till If nu under våren och skriva försäkringen på mamma (får hoppas på att de går) :)

Alfiee

N'joy life
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ZR-7S -00
Jaså :O Får man ta och ringa runt till olika försäkringsställen och se vem som erbjuder lägsta premien med bra avtal. Vad har du för försäkringsbolag? Ser att du själv äger en kawa :)

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Ett tips kan vara att ta kontakt med insplanet. Har själv inte testat det, men de jag känner som har har varit nöjda. Du kan förstås även ringa runt.

Jag har bilsport o MC men det är för att den är över 20 år gammal, då kostar helförsäkring 1640 kr/år. När jag tittat på lite nyare så har de varit sjukt dyra som du säger.

Alfiee

N'joy life
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ZR-7S -00
Ett tips kan vara att ta kontakt med insplanet. Har själv inte testat det, men de jag känner som har har varit nöjda. Du kan förstås även ringa runt.

Jag har bilsport o MC men det är för att den är över 20 år gammal, då kostar helförsäkring 1640 kr/år. När jag tittat på lite nyare så har de varit sjukt dyra som du säger.

Ok, tack för tipset. Min hoj är en 00:a så det blir sjukt dyrt i och med att jag är ganska ung och och hojen är 738 cc och jag vill inte stypa den. :/

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
ZX10R
Trygghansa är väl rätt billiga, pröjsar 8000:- per år på min zx9r -99, dock halvförsäkring.

Alfiee

N'joy life
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ZR-7S -00
Oj, din premie är helt ok då zx9r är en sporthoj :) själv är jag 18 år och har haft mc kort i ett och ett halvt år så premierna är ganska dyra :(

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
ZX10R
Oj, din premie är helt ok då zx9r är en sporthoj :) själv är jag 18 år och har haft mc kort i ett och ett halvt år så premierna är ganska dyra :(

Oj, ja då kan det dra iväg lite, är själv 26 och har haft kortet i 4 år.
Men det kan skilja markant på bolagen, trygghansa vart billigast för min del. Dyrast var Folkskam med en premie på nästan 40000:- per år.

Alfiee

N'joy life
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ZR-7S -00
Oj, ja då kan det dra iväg lite, är själv 26 och har haft kortet i 4 år.
Men det kan skilja markant på bolagen, trygghansa vart billigast för min del. Dyrast var Folkskam med en premie på nästan 40000:- per år.

Folksam tar ju såna ockerpriser så det är bara att glömma dem. Man betalar för mycket för innehållet om man kan säga då. Jag ska kolla upp några försäkringsbolag när det är mindre att göra på universitet.
Märke att jag skrev att jag var 18, men är 20 :p Tänkte på året då jag tog kortet ;)

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Om du går via Insplanet så ring upp försäkringsbolaget efteråt då Insplanet har en tendens att tänja friskt på sanningen när man snackar med dom...

Själv tog jag SalusAnsvar på min zx10a, men fick årsförsäkring utan möjlighet till avställning, (bad specifikt om att jag kunde ställa av & på när jag ville)
Har flera polare som råkat ut för samma sak...

Det billigaste du kommer undan är troligen om du kan ställa på den över dagen då du ska åka och sen ställa av... Åker du varje dag eller vill undvika krångel så testa Insplanet (utan att boka nåt) och sen ring runt lite...

Brukar kunna lägga priset beroende på hur mkt du vill ha i självrisk, om du har full skyddsutrustning på dig när du kör, om du låser in bågen i garage på nätterna etc etc...

Mclainen

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Hoj
2009, Kawasaki Versys

Värt att tänka på är att Insplanet inte har alla bolag. När jag kollade, tipsade dom inte om Folksam som var billigast för mig...

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Jag har använt inseplanet till alla min försäkringar, och har aldrig haft ngr problem,

Men jag har ett direktnummer till en av dom som jobbar där, (tog de första gången eftersom jag var nöjd..) Har använt han till Bilar, Hojar, och Hemföräkring, och har alltid varit rätt.. Även när jag ringt för polares och föräldras räkning:)

Men man ska tänka på att inseplanet tar inte med ngn märkesförsäkring, som ex på honda kollar dom hos if, inte på IF-hondamärkesförsäkring.. och så tar dom inte med bilsportmc heller..

Men ring och kolla på försäkringsbolaget vad som gäller sj utan att ange namn och sånt.. säga bara att du vill kolla en sak med deras försäkring. så har jag gjort (alla gånger har det han på inseplanet sagt stämt)

Är helnöjd, sen brukar dom på inseplanet ge lite bättre priser.
Med de menar jag att inseplanet kanske säger 5700kr för ngt så ringer man försäkringsbolaget så kostar det 6000kr. Har iallfall jag varit med om

Men :tummenupp för inseplanet:D

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...