cidair
Yama Kawa Nörd
- Gick med
- 14 Mar 2015
- Ort
- Kullavik
- Hoj
- Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Köpte min Z1000J i juni i år, och har nu kört den ca: 75 mil efter stor genomgång.
Den hade stått still i 7 år. Har bara gått 3700 mil. Två ägare varav nr 2 ägt den sen 1985.
Hojen går mjukt och fint, förutom att den bluddrar mellan 2500-3000rpm om man segdrar förbi området. Har alltid varit så säger förra ägaren, som kört den 3200 av de 3700 milen. Vid fullgas så bluddrar den inte i detta område.
Den dra bra upp till ca: 5000rpm, men sen planar effekten/ vridet liksom ut. Den blir väldigt platt och tråkig i karaktären.. Håller man fullt så visst accar den, men behöver nära nog upp mot rödmarkering innan den händer något.
Den skall ju vara på typ 97 hp? Känns inte riktigt så....
Nu till min fråga: Är detta normal karaktär för denna motor? Var dessa hojar strypta på något sätt?
Har haft isär förgasarna och rengjort allt. Ny gasvajer monterad och injusterad. Den öppnade inte fullt innan, så jag trodde detta var felet. Men inte någon jätteskillnad mot innan. Bara viss förbättring.
Min Z1 900 ( 1015cc ) drar mkt mkt bättre från 5000rpm och upp till rödmarkeringen.
Den hade stått still i 7 år. Har bara gått 3700 mil. Två ägare varav nr 2 ägt den sen 1985.
Hojen går mjukt och fint, förutom att den bluddrar mellan 2500-3000rpm om man segdrar förbi området. Har alltid varit så säger förra ägaren, som kört den 3200 av de 3700 milen. Vid fullgas så bluddrar den inte i detta område.
Den dra bra upp till ca: 5000rpm, men sen planar effekten/ vridet liksom ut. Den blir väldigt platt och tråkig i karaktären.. Håller man fullt så visst accar den, men behöver nära nog upp mot rödmarkering innan den händer något.
Den skall ju vara på typ 97 hp? Känns inte riktigt så....
Nu till min fråga: Är detta normal karaktär för denna motor? Var dessa hojar strypta på något sätt?
Har haft isär förgasarna och rengjort allt. Ny gasvajer monterad och injusterad. Den öppnade inte fullt innan, så jag trodde detta var felet. Men inte någon jätteskillnad mot innan. Bara viss förbättring.
Min Z1 900 ( 1015cc ) drar mkt mkt bättre från 5000rpm och upp till rödmarkeringen.
Last edited: