Kawa zx10r

Stefan F

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
Zx10r -07
Hej!
Jag har en zx10r -07 som är utrustad med pc och körd i bromsbänk. den går som bara den när man kör på lite men när man ligger på jämn gas på 6an låter det som om den blöddrar:confused: och då sotar den i avgasrören.Den har gått bra på låga växlar förut men i lördags var det ryckigt och tråkigt under tre tusen varv. Ska tillägga att den går upp i ca75 grader i motortemp. någon som har en aning om vad felet är:va mvh Stefan

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Hallo vet att TPS sensorn på dessa kan strula vilket skulle kunna ge dom symtom du beskriver, har den stannat eller nästan gjort det efter du t.e.x. gasat på lite hårdare för att direkt efter slå av gasen och cruisa ? :va

Stefan F

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
Zx10r -07
Hallo vet att TPS sensorn på dessa kan strula vilket skulle kunna ge dom symtom du beskriver, har den stannat eller nästan gjort det efter du t.e.x. gasat på lite hårdare för att direkt efter slå av gasen och cruisa ? :va

Hej!Jag vet inte om den nästan har stannat men den har gått ner lite i varv. Det som är lite konstigt är att ibland går den bra.

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
75 grader i motortemp låter ju ganska normalt...?

Stefan F

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
Zx10r -07
Ja det är väl det .Har inte haft en sådan hoj förut. Så jag vet inte vad den ska ligga på. Kom på en sak till att det tänder fel meddelande lampan också ibland:confused:en röd lampa. Den tänds inte direkt när jag kör utan den brukar tändas när jag stannat och startar igen

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Som sagt ingen fara, den ska lysa om du slår på/av tändningen då det inte är något oljetryck i systemet...
Går tempen över 105 grader så ska du börja undersöka:)

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
75 grader när du kör och har fartvind...

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...