Kawa ZX6-R, Från ras till kalas!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fick en julklapp av min garagebuddie.

Nya expansionskärlet, 1.5 mm rostfritt syrafast :D
Det är stabilt.
Och så svetsade han fast 2 muttrar på övre tankfästet :tummenupp
20101217161632.jpg

Tanken är färdigspacklad nu och nästan klar för foliering :tungan
20101215214929.jpg

Fick börja leka med en ny maskin med i onsdags :D
Bara för att tillverka en hållare till en sågklinga så jag kan dela på mina risers.
Mazak 5-axlig svarvgrunka
20101215111303.jpg

20101215111400.jpg

Och en Idolbild på min stridsparskamrat Jaern och vår lärare.
dsc03495r.jpg

Allt för den här gången.

Vi gåller på att utöka vår bänkyta och när det är klart så ska jag börja montera avgasystem och kylpaketen igen.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tanken monterad =D passade perfekt i fästena nu =).
Avgasystemet åkte på och jag monterade kylet, för att plocka bort det igen när jag såg att jag glömt fläkten =/.

Blev inga bilder för telefonen ligger på Mobilizer för att repareras =(

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Råkade beställa hem julklapp till mig själv.

Bakkuts och tanklock påväg =D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grattis :D

Hiva upp några bilder på tanken och cutsen å nåra helhetsbilder sen när du fått grejjerna också :)

Jupp jupp :tummenupp

Får vi se hur det hela passar med :D

Funderar på hur jag ska göra med bakljuset.
Ricambi har som man kan köpa för 60 euro.
Eller så monterar jag massa dioder där det ska sitta :va

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Får kolla på det, sist jag kollade dioder kostade de 10kr för 10 stycken
Nu kostade de 5 kr för en:va
Som sagt, bygg själv! Kolla in denna sidan och hitta inspiration http://www.sickhids.com/

Personligen tycker jag det är så jävla porrigt snyggt:kär

Jag hade tänkt göra nåt liknande nu inför när jag börjar 3:an och projektarbete ska fixas.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ja skulle köpa 16 st på kjell för nått år sen, då kostade det sammanlagt ca 150 spänn, och så fick man ett 20 pack för 49 :p

De hade fortfarande okej priser..

Eller, ja bättre priser, nu får man ett 50 pack för 49 kr :tummenupp

Dock så vet jag inte riktigt hur bes ser det med hemmabyggt diodljus.
Måste bromsljuset vara starkare eller räcker det med att man tänder lika många lampor till :va

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Provade att sträcka plåten lite med värme och kyla.
Dock utan resultat :näsblod

Ska du sträcka plåten sådär så blir det helt fel, istället för att sträcka plåten så krymper du den.

Plåten blir tjockare av värmen och när du sedan kyler av den så drar den ihop sig där.

Det du skulle ha gjort var att dra dit en bricka och sen dra ut bulan med glidhammare, sen hade du fått slå lite på ryggarna med plåthammaren.

Har du ingen brickmaskin så funkar det kanske med limstift också, fast det ger jag inte mycket för.

Gör du ett bra plåtjobb så behöver du bara spackla en gång, men kom ihåg att känna från alla håll och kanter så du inte känner en massa plus, för då syns det sen när lacken åker på.

Du kan även köra lite med slippapper runt bulan, ett par drag bara med en kloss så ser du alla plus och minus.

Fast det skulle du ha gjort innan du slipade bort lacken helt. :banana

Edit: du kan nog krympa ut bulan litegrann iofs, du har ju en sträckning som går inåt, men brickor hade nog varit bäst, sen få ner ryggarna runt bulan, krympa om plåten har tappat spänst och sen spackla.

Edit 2: ett annat sätt hade ju varit limstift som sagt, bara att dra hårt i det samtidigt som du slår på ryggarna, har du flyt så kommer bulan ut då.

Men du är väl redan klar med tanken. :tungan

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Plåtslageri 101

Provade med limstift men bulan var för vass och den ville inte krympa sig bra heller. Antagligen därför den gått till second-hand :D

Nu tog jag och slog ner ryggarna istället och repade upp ytan så spacklet satte sig ordentligt.

Det har iaf funkad för mig förr :)
Och eftersom tanken ska Folieras så kommer det inte synas om det mot alla odds skulle spricka.:tummenupp

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Provade med limstift men bulan var för vass och den ville inte krympa sig bra heller. Antagligen därför den gått till second-hand :D

Nu tog jag och slog ner ryggarna istället och repade upp ytan så spacklet satte sig ordentligt.

Det har iaf funkad för mig förr :)
Och eftersom tanken ska Folieras så kommer det inte synas om det mot alla odds skulle spricka.:tummenupp
Har man inte brickmaskin så blir det rätt jobbigt att få ut bulan bra. :gnissla

Bara det funkar, kör inte enbart plastspackel på det där bara, kör glasfiber först och sen plastspackel.

Egentligen hade du kunnat köra tenn på det där men det är dyrt, omständigt och giftigt som fan.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Har man inte brickmaskin så blir det rätt jobbigt att få ut bulan bra. :gnissla

Bara det funkar, kör inte enbart plastspackel på det där bara, kör glasfiber först och sen plastspackel.

Egentligen hade du kunnat köra tenn på det där men det är dyrt, omständigt och giftigt som fan.

Nu är det bara korthårigt polyesterspackel faktiskt. :D

Någon brickmaskin har jag inte, gissar på att du menar en sådan pistol man svetsar fast brickor i plåten för att dra ut med glidhammare.

Skulle tanken lackas så hade jag nog byggt ett mothåll så jag kunde banka ut bucklan.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Nu är det bara korthårigt polyesterspackel faktiskt. :D

Någon brickmaskin har jag inte, gissar på att du menar en sådan pistol man svetsar fast brickor i plåten för att dra ut med glidhammare.

Skulle tanken lackas så hade jag nog byggt ett mothåll så jag kunde banka ut bucklan.
Jo det är en sån maskin jag menar, guld värd faktiskt.
Fast som privatperson så använder man kanske inte en sån så mycket.
Om man inte sysslar mycket med bilplåt och sånt alltså.

Är nog jävligt svårt att komma in med nåt i tanken så du kan trycka på bulan inifrån, men klarar du att trycka hårt där bulan är som mest inåt så kan du få ut den rätt bra genom att slå på ryggarna.

Men det blir nog omständigt, men jag hade ändå försökt då jag är allergisk mot mycket spackel. :brinnerup

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jo det är en sån maskin jag menar, guld värd faktiskt.
Fast som privatperson så använder man kanske inte en sån så mycket.
Om man inte sysslar mycket med bilplåt och sånt alltså.

Är nog jävligt svårt att komma in med nåt i tanken så du kan trycka på bulan inifrån, men klarar du att trycka hårt där bulan är som mest inåt så kan du få ut den rätt bra genom att slå på ryggarna.

Men det blir nog omständigt, men jag hade ändå försökt då jag är allergisk mot mycket spackel. :brinnerup

Mjo kanske. annars finns ju lösningen att kapa upp ett hål i botten och jobba därifrån.

Allergisk mot spackel är inte kul =/
Min gode vän i garaget blev allergisk mot olja och bensin strax efter vi gått ur fordon så jag får försöka hjälpa honom så gott det går, skönt iaf att han fått jobb som svetsare nu så han slipper olja.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Mjo kanske. annars finns ju lösningen att kapa upp ett hål i botten och jobba därifrån.

Allergisk mot spackel är inte kul =/
Min gode vän i garaget blev allergisk mot olja och bensin strax efter vi gått ur fordon så jag får försöka hjälpa honom så gott det går, skönt iaf att han fått jobb som svetsare nu så han slipper olja.
Allergisk som i att jag hatar att slipa för mycket spackel, det blir ett jävla slipande bara + att det blir dyrt i slutändan. :D

Sen håller det sämre ju tjockare man har + att det är oseriöst med mer än 1mm plastspackel. ;)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Allergisk som i att jag hatar att slipa för mycket spackel, det blir ett jävla slipande bara + att det blir dyrt i slutändan. :D

Sen håller det sämre ju tjockare man har + att det är oseriöst med mer än 1mm plastspackel. ;)

Aha, isf är jag nog allergisk med :tummenupp
Avskyr spackel :D

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S