Kawa zx9r

sirdius

Pain is temporary, honor is forever.
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Hejsan

Tänkte slänga ut en liten fråga. Jag vet att det finns redan en massa trådar om ämnet zx9r men tycker inte riktigt jag fått svar på den frågan jag undrar över.
Nu är det så att jag är i hojbytartagen och söker sporthoj som både är relativt billig och har prestanda. Har kollat på CBR900 och zx9r och tror jag fastnat för en speciell kawa. Nu är det så att den gått 6500mil och är en -96. Dom ska ha 34900:- för den. Jämför man så är det ett vettigt pris men har den kanske gått för långt :confused: ????Vad ska jag tänka på?
Faan vad svårt det ska vara att hitta en hoj!

Tacksam för svar

Sniper

Guest
sirdius skrev:
Hejsan

Tänkte slänga ut en liten fråga. Jag vet att det finns redan en massa trådar om ämnet zx9r men tycker inte riktigt jag fått svar på den frågan jag undrar över.
Nu är det så att jag är i hojbytartagen och söker sporthoj som både är relativt billig och har prestanda. Har kollat på CBR900 och zx9r och tror jag fastnat för en speciell kawa. Nu är det så att den gått 6500mil och är en -96. Dom ska ha 34900:- för den. Jämför man så är det ett vettigt pris men har den kanske gått för långt :confused: ????Vad ska jag tänka på?

Tacksam för svar
Jag tycker det låter mycket med 6500 mil, vad jag vet så bukar kammarna
gå ner sig på zx9r,ska du ha en zx9,a ska du nog hitta en 98,a typ 30 kg
lättare och bättre chassi.

redracer

Gå ut hårt..och öka!
Gick med
27 May 2004
Hoj
Ninjan - såld
Jag håller med... Vid köp av en kawa ninja ska den helst vara -98 eller nyare.. Visst får du lägga lite mer men de kan löna sig i längden...
Jag är helt klart nöjd! :tummenupp :tummenupp

sirdius

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
ja jag vet att man borde lägga till lite och få en nyare, men har gett mig f-n på att inte låna nåt, så jag har bara drygt 40lakan att röra mig med tyvärr. :(

Gick med
18 May 2004
Hoj
Ingen...
Är hojen välskött och går bra, så ser jag inget konstigt med att den har gått 6500 mil. Hellre en välskött 6500 milare än en misskött 3000 milare.

Många hänger upp sig på miltalet, men med "dagens" moderna motorer är milen (nästan) inget problem, förutsatt att motorn är ordentligt skött förstås!

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag gav 25k för min 94 med 4460 mil på mätaren. Har öppnat och kikat lite i maskin av nyfikenhet, milen syns inte. Går bra iallafall. Helsystem ingick. :tummenupp

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
kawa

sirdius skrev:
ja jag vet att man borde lägga till lite och få en nyare, men har gett mig f-n på att inte låna nåt, så jag har bara drygt 40lakan att röra mig med tyvärr. :(

Köp min -98 :tummenupp Ska bara ha drygt 40 lakan :3freak

sirdius

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Priserna varierar ju nåt så otroligt, tröttsamt att leta. Man vill ju åka

sirdius

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
En 99-a för 35 är väldigt billigt!Grattis :tummenupp Tyvärr har jag inte hittat ett sånt klipp ännu

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
jag köpte en -00 i julas för 46" har dock inte hunnit åka ngt på den... en liten provkörning vid köpet bara...

FreddaGädda

Guest
Hur har alla fått tag på sina maskiner så satans billigt? :död

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Faan jag måste bli av med motarden så jag också har råd att köpa Ninja,

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Muskedunder skrev:
Hur har alla fått tag på sina maskiner så satans billigt? :död

om du inte har märkt det så är det vinter o folk vill åka till thailand osv.. :tomten

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Köpte min CBR precis för 33´ det tyckte jag var billigt!
Men 35´ för en ZX9-R -99, låter skrämmande billigt.... :confused:

FreddaGädda

Guest
ozto skrev:
om du inte har märkt det så är det vinter o folk vill åka till thailand osv.. :tomten

Det är sant att det är billigare på vintern, men jag har då aldrig sett några så billiga ninjor ute på annons under den nu halvårslånga period jag tittat över annonsbeståndet. Nu snackar vi skillnader på nästan 10 000 spänn här. 25 tusen spänn, det får man en bandit 600 för, inte en ninja :huvet

sirdius

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Jag sitter och letar för fullt men det finns inga så billiga som ni har hittat???
exempel på Blocket: 94:a för 39:-.....94:a för 32:- ej bes pga dåliga däck...läcker olja i gaffelbenet mm :huvet

M@rkus

Honda
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
00 Honda Fireblade
Ja det är svårt å hitta hoj, om det står mellan kawa å honda i den prisklassen .Och under 98års modell. Då skulle jag nog rekomendera en fireblade lättare hoj mera sporthoj.Skiljer inte mycket i prestanda mellan dessa,kawan går lite fortare.Är servicen gjorda enligt bok säkert inga problem, Men du kommer nog å förlora när du en dag ska byta igen, då har det nog blivit bra många fler mil. Vill du ha en kawa under 98 sök en med mindre mil,har själv just bytt varierar nå fruktansvärt i pris
sirdius skrev:
Hejsan

Tacksam för svar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...