Kawa ZZR 1400 Recension 1 & 2
Tjena, jag köpte en sån här hoj (svart färg) i går, och har nu kört ca 25 mil. Följande saker har jag noterat, som jag tänkte dela med mig av under dessa mil:
DEL 1
Acceleration & fart
Vad kan man säga!? 0-100 på 2,5 sek, eller kvartsmilen på 9,17 sek...den går för snabbt för mig med sina 200 hkr och 150 Nm just nu för mig i alla fall. Men med tiden kanske jag lär mig behärska alla kraft kanske.
Inga vibrationer
Motorn är ruggigt bra balanserad, går riktigt mjukt & jämnt.
Stödet
Stor metallyta mot marken, lätt att fälla ut & lagom bra lut på hojen.
Svängradie
Svängradien är riktigt bra, bästa jag sett på en hoj.
Bromsar
Bromsarna är dimensionerade för all kraft och fungerar riktigt bra och har även ABS. (jag testkörde en Busa samma dag, vars bromsar var usla som jämförelse).
Bensinförbrukning
Jag kunde köra ca 25 mil på en full tank på ca 22 liter, och då körde jag mycket hårt. Bra förbrukning med tanke på all kraft hojen ger.
Grymt bra framljus
Framljuset är lika stark om på en modern personbil.
Bra väghållning
Väghållning är hur bra som helst, med tanke på att detta är en Sport-Touring hoj som väger drygt 200 kg. Jag har kört samma krokvägar som jag kört 1 säsong med min Aprilia RSV Mille, och jag tycker att det går lättare att lägga ner denna Kawa - konstigt nog?
Det var vad jag lyckats kolla upp så här långt. Om någon av er har mer att addera, så gör gärna det, både negativt som positivt så klart. Hittills har jag inte hittat något negativt om hojen ännu, men det kommer säkert...
Jag har som sagt kört en Aprilia RSV Mille i 1,5 säsong, så kanske jämför jag alla iakttagelser från Kawan mot Aprilian Hur om helst, jag är apnöjd med Kawan så här långt Jag återkommer om några 100 mil med fortsättningen...
HÄR FÖLJER DEL 2
- Växelindikator är standard, riktigt snyggt för nu slipper jag köpa en Accumen och skruva dit för 3:e gången på 3 år.
- Shiftlight är också standard.
- Engagement-light är också standard (indikerar när motorn når ett visst varv, för t.ex dragracingstarter)
- Koppling och växlar är en dröm, jag säger bara det.
NEGATIVT DÅ?
Hm, hittills är det nog bara att jag i kväll upplevt en "nära-döden-upplevelse", då bakdäcket släppte på Nynäsvägen utanför Globen i ca 90 km när jag skulle förbi en bil och pilla i 3:an...tror bestämt det var riktigt nära lite bromsspår även i fillingarna där Hel..e vad den går, kanske borde ändra från halv till helförsäkring omgående
Vilken hoj...näe, jag säljer inte eller har sponsring från Kawa, jag är bara svinglad för att jag valde rätt hoj, då jag ärligt talat var ute efter att köpa en Busa...och testkörde ett antal såna. Bredvid den sista Busan jag testade stod denna svarta missil och såg lite ensam ut, så jag frågade om jag fick testa den...och nu är den min, that´s it liksom...så kan det gå
Tjena, jag köpte en sån här hoj (svart färg) i går, och har nu kört ca 25 mil. Följande saker har jag noterat, som jag tänkte dela med mig av under dessa mil:
DEL 1
Acceleration & fart
Vad kan man säga!? 0-100 på 2,5 sek, eller kvartsmilen på 9,17 sek...den går för snabbt för mig med sina 200 hkr och 150 Nm just nu för mig i alla fall. Men med tiden kanske jag lär mig behärska alla kraft kanske.
Inga vibrationer
Motorn är ruggigt bra balanserad, går riktigt mjukt & jämnt.
Stödet
Stor metallyta mot marken, lätt att fälla ut & lagom bra lut på hojen.
Svängradie
Svängradien är riktigt bra, bästa jag sett på en hoj.
Bromsar
Bromsarna är dimensionerade för all kraft och fungerar riktigt bra och har även ABS. (jag testkörde en Busa samma dag, vars bromsar var usla som jämförelse).
Bensinförbrukning
Jag kunde köra ca 25 mil på en full tank på ca 22 liter, och då körde jag mycket hårt. Bra förbrukning med tanke på all kraft hojen ger.
Grymt bra framljus
Framljuset är lika stark om på en modern personbil.
Bra väghållning
Väghållning är hur bra som helst, med tanke på att detta är en Sport-Touring hoj som väger drygt 200 kg. Jag har kört samma krokvägar som jag kört 1 säsong med min Aprilia RSV Mille, och jag tycker att det går lättare att lägga ner denna Kawa - konstigt nog?
Det var vad jag lyckats kolla upp så här långt. Om någon av er har mer att addera, så gör gärna det, både negativt som positivt så klart. Hittills har jag inte hittat något negativt om hojen ännu, men det kommer säkert...
Jag har som sagt kört en Aprilia RSV Mille i 1,5 säsong, så kanske jämför jag alla iakttagelser från Kawan mot Aprilian Hur om helst, jag är apnöjd med Kawan så här långt Jag återkommer om några 100 mil med fortsättningen...
HÄR FÖLJER DEL 2
- Växelindikator är standard, riktigt snyggt för nu slipper jag köpa en Accumen och skruva dit för 3:e gången på 3 år.
- Shiftlight är också standard.
- Engagement-light är också standard (indikerar när motorn når ett visst varv, för t.ex dragracingstarter)
- Koppling och växlar är en dröm, jag säger bara det.
NEGATIVT DÅ?
Hm, hittills är det nog bara att jag i kväll upplevt en "nära-döden-upplevelse", då bakdäcket släppte på Nynäsvägen utanför Globen i ca 90 km när jag skulle förbi en bil och pilla i 3:an...tror bestämt det var riktigt nära lite bromsspår även i fillingarna där Hel..e vad den går, kanske borde ändra från halv till helförsäkring omgående
Vilken hoj...näe, jag säljer inte eller har sponsring från Kawa, jag är bara svinglad för att jag valde rätt hoj, då jag ärligt talat var ute efter att köpa en Busa...och testkörde ett antal såna. Bredvid den sista Busan jag testade stod denna svarta missil och såg lite ensam ut, så jag frågade om jag fick testa den...och nu är den min, that´s it liksom...så kan det gå
Last edited: