rallyfisken
Eleganten i från vidderna.
Gillar detta bygget skarp. Funderade själv på att köpa det när det låg ute på blocket. Blev uppenbarligen inte så dock.
gjorde ett litet test med dammsugarn och kopplade den på org burken och kollade på mätarn som visar om det är för mkt motstånd,
Undra hur många hästa det skulle ge på bakhjulet ?
ps Du e duktig på paint!
HAHA nae förhoppningsvis bättre på att bygga om hojar
Kul bygge. Blir faktiskt riktigt snyggt tycker jag.
Fortsätt mata bilder och erfarenheter så vi fega får lite mersug att sätta kapen i bågarna.
Roligt att följa, roligt att den startade också!
En liten fråga;
Är det tänkt att ljuddämparen ska sitta så som bilden visar och att du drar böjar utifrån det? Ser lite kritiskt ut med markfrigången när du lutar då. Om du drar den lite bakåt och sätter en fasad distans vid klamman får du nog lite mer frigång i framkant. Tror det blir kritiskt med hela burkens tjocklek under pinnen. Jag skulle tycka det var snyggt med den vinklad ngt mer uppåt också, inget highpipe vilket skulle bli helt fel på den hojen, bara lite upp och bakåt och inåt fram... Vad tror du?
Det är tänk precis som du säger, den ska vinklas in mer i framkant och upp mer i bakkant..
hade gärna haft den ännu mer highpipe än det blir men det blir så mkt jobb.. från början var det tänkt att göra en ny platta att sätta ljuddämparn på men kom fram till att det skulle bli lite mkt jobb då axeln till bakbromsen sitter i den plattan..
Våga vägra hajpajp!!
Har inget emot höga blås men tycker det skulle skämma ut linjerna på ditt fräcka bygge totalitalt! Fokusera på att få samma vinkel uppåt som sadel o ankröv istället. Låter kanske lite tråkigt, men du har ett juste häng på bakänden utan att den ser säckig ut. Var rädd om det!
Själv inne på en rund acewell om jag skulle orka plocka bort kåpan på min. Kunde ju kolla in den på mässan i Götet.
Hur grova är gaffelbenen? Anderberg, (Fleninge mc-skrot), brukar ha lite klippåns liggande. Tror det skulle vara fint.
(Vad är det för vit skumliknande materia som ligger i kanterna av bilden? /Nyfiken).
Måste ju säga att det där bygget var jävligt snyggt
Tackar tackar. Alltid kul när folk tkr det blir snyggt, även om man bygger för sig själv..
Jaja, men...
avgas, avgas, avgas??
Svetstråden tog slut och det finns ju fan inte att köpa här hemma, så det blir nästa resa till karlstad = 7mil
Bocka, kröka? Här ska svetsas kan inte du göra en paint bild på hur du menade att jag kunde fästa ljuddämparn? funka inte så som jag hade tänktJaja,men såga, bocka, kröka rör?!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |