Toxviz
Ny medlem
- Gick med
- 27 Jun 2023
- Hoj
- Kawasaki ER6N
Oh shit! Får hitta någon med stor biceps ute på gatanNej, du gör rätt. Den verkar kunna sitta rätt j-ligt, se härDu får äta mer spenat
Nej, mutterknack och värme. Den sitter med gänglås och sitter något så djävulskt. Jag lämnar in mina kawor till verkstad för första bytet så får en meck ta det jobbet. På min Z1000SX hade det tagit 16 timmar för en verkstad att göra jobbet. Och de hade lämnat fastpris på bytet, stackarna.Oh shit! Får hitta någon med stor biceps ute på gatan
Mutterknack minskar också belastningen på lager och axlar jämfört med hävarm.Har bytt drivpaket på en ER6 en gång. Provade att låsa kedjan runt bakaxeln med både skruv/mutter, insexnyckel och slutligen en eller flera skruvmejslar. Endast mejslarna överlevde. Jag rekommenderar en väldigt lång hävarm om du inte råkar väga en bra bit över 100kg. De där muttrarna sitter som berget.
Antar att mutterknack gör jobbet lättare men det är bara mesar som använder sånna (jag äger ingen, ok?)
Äger ingen mutterknack, får försök låna en i värsta fall. Om jag visste att det var såhär jävligt så hade jag nog lämnat in den från början… Kan 5-56 hjälpa eller är det big no?Nej, mutterknack och värme. Den sitter med gänglås och sitter något så djävulskt. Jag lämnar in mina kawor till verkstad för första bytet så får en meck ta det jobbet. På min Z1000SX hade det tagit 16 timmar för en verkstad att göra jobbet. Och de hade lämnat fastpris på bytet, stackarna.
Det skadar inte att testa.Äger ingen mutterknack, får försök låna en i värsta fall. Om jag visste att det var såhär jävligt så hade jag nog lämnat in den från början… Kan 5-56 hjälpa eller är det big no?
Samma på min z1000sx. Jag fick loss eländet själv men jävlar vad den satt.Nej, mutterknack och värme. Den sitter med gänglås och sitter något så djävulskt. Jag lämnar in mina kawor till verkstad för första bytet så får en meck ta det jobbet. På min Z1000SX hade det tagit 16 timmar för en verkstad att göra jobbet. Och de hade lämnat fastpris på bytet, stackarna.
Jo får ta och leta rätt på någotHar du inget lämpligt som gör att du kan få längre hävarm bara?
Alltid bra att skriva var man bor när man reggar sig på forumet - hjälpen kan finnas hos närmaste sporthojareJo får ta och leta rätt på något
Nej, mutterknack och värme. Den sitter med gänglås och sitter något så djävulskt. Jag lämnar in mina kawor till verkstad för första bytet så får en meck ta det jobbet. På min Z1000SX hade det tagit 16 timmar för en verkstad att göra jobbet. Och de hade lämnat fastpris på bytet, stackarna.
5-56 hjälper inte om det är gänglåsning. Värme, men lokalt på muttern, så använder man låga eller värmepistol kan man klippa till en plåtbit eller ett par lager ugnsfolie som skyddar bakom muttern. BMW anger 100 grader som "släpptemperatur" för sin gänglåsning. Själv använder jag lite olika värmekällor, men en stor j-la lödkolv funkar att hålla mot en mutter som sitter fast. Bara att hålla på plats med lite lödtenn emellan under några minuter - ger lokal uppvärmning utan att elda upp lack o gummi i närhetenÄger ingen mutterknack, får försök låna en i värsta fall. Om jag visste att det var såhär jävligt så hade jag nog lämnat in den från början… Kan 5-56 hjälpa eller är det big no?
Meken såg rätt uppgiven ut när han berättade vad han hade gjort för att få loss framdrevet. Men verkstaden finns inte mer.Två fulla arbetsdagar för ett byte av drivpaket, den verkstaden skulle inte jag vilja lämna in en hoj för timdebitering. Spräckte själv muttern till framdrevet på en ZX10R då muttern satt bergfast.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |