Kawasaki eller Yamaha?

Vad ska jag köra?

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska jag köra Kawasaki eller Yamaha nästa år?

Faktiskt lite svårt att "välja". Jag har haft typ hur många R1:eek:r som helst... 98, 02, 03 i delar, 04, 05 i delar, 07 (som jag aldrig körde)... o ett par av varje. Jag är duktig R1-nörd alltså. R1 är alltid bra, men det börjar bli "tjatigt" :hihi

Vad tycker ni?

Kawasakis nya hoj är ju helt klart vass, och faktiskt snyggare än på länge. De är även kända för att ha en massa effekt. Hojen är nyutvecklad vilket kan medföra en del barnsjukdomar, men jag tror nog att Kawasaki är så pass med i spelet att det mesta är tipp-topp. Det var nog värre förr (före -00) tror jag.

Yamaha är ju en "safe"-grej. Jag vet att Yamaha är bra, finns massor av reservdelar på begagnadmarknaden. Jag kan hojen innan och utan... näst intill iaf.

Rösta och skriv gärna något... =)

Fast jag kommer INTE köra en grönlackerad hoj. :)

Och nu gäller inga andra hojar eller.. så varken honda sukka osv. inte sugen alls på dom hojarna.

Last edited:

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Kawa - det som fäller avgörandet är för att prova något nytt. Vare sig det gått bra eller dåligt, så har du ju erfarenhet sedan.

(Tyvärr är jag redigt anti-Kawwa egentligen, men jag försöker i alla fall) :)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag tror på Kawa menar allvar med den nya modellen och att den kommer vara grym! R1an har nog varit den bästa i år så en sån är naturligtvis aldrig fel. Men det är ju mycket festligare att testa nått nytt! Kör kawa vettja!

(Jag kommer ju vara mainstream och köra R1 så nån måste vara lite coolare)..

EDIT: 11-1 nu ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Oj oj! Verkar som ett tveklöst enkelt val! Jag måste ju följa mina medlemmars åsikter här på SH! Tarmen säger Kawa... då skulle det bli min andra kawa sedan jag ägde en ZXR 400 som var min första sporthoj.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Inte lätt för oss att säga som inte har kört nån av hojarna då (skulle väl va R1 07an iofs)

Jag säger som Eldsalle där uppe, Honda!
Men eftersom du vägrar åka det märket som jag tror kommer äga på banorna nästa år så får du väl köra Kawa för att vara lite eljest ;)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Dubbla uppsättningar smidda magnesiumfälgar, öhlinare, helsystem, Kawas race ECU, tunnare topplockspackning, drevsatser, fotpinnar, styrhalvor, 3 uppsättningar kåpor, Öhlins styrdämp, Framgaffelkit (?)...när det kommer.
Race belägg. ISR bromspump, stålspunnet.
Lätta allt som går.

REJSA!!!!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Kawa med racekåpor kommer knulla sig i ögonen. Sen hoppas jag att dom går på en hoj gjord för race rent kompremisslöst. Vem vill vinna på något som alla vet är bra, ne kör på en underdog i publikens ögon.

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Tveka INTE! :D

Bifogat

• Kawasaki ZX10R 08  1.jpg
    Kawasaki ZX10R 08 1.jpg
    102 KB · Visningar: 150
  • Kawasaki ZX10R 08  2  4.jpg
    Kawasaki ZX10R 08 2 4.jpg
    129.2 KB · Visningar: 86
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
De flesta som räjsar verkar krascha och ska man rejsa(och har med krascher i beräkningen) borde god tillgång på beggade delar spela in, och eftersom R1:eek:r allt som oftast säljer bra och krashas ofta så är valet enkelt. R1 är säkert även mer lättsåld när säsongen är slut istället för en udda fågel som kawasakin...

Ska du gå strikt på utseendet så är kawasakin tuffare...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Snacket om tillgång på reservdelar känns för min del mer aktuellt när man är rookie och letar delar i depån. Har man en bra deal med en handlare/importör så ingår ofta ett reservdelskit samt att man har inköpspriser på alla delar, och då beställer man helt enkelt det som behövs.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning