Kawasaki eller Yamaha?

Vad ska jag köra?

• Antal röstningar
    0

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
tjacka dej en x10a nu, känns jävligt fegt om du väljer att köra yamaha igen. annars är det bara att hålla med trigger o donqan..
kawa :tummenupp

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Tycker du skall välja Kawa...Är du inte trött på R1or...?
Dessutom så tror jag att man utvecklas som förare om man
kör olika märken och inte håller sig till samma hela tiden..men
det är ju min personliga åsikt...

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Kawasaki, helt klart. Är i och för sig uppvuxen med Kawasaki så det blir naturligt. ^^ Men Yamahan är snygg den med. Kanske lite jobbigt att ha en Yamaha dock då man måste varva sk*ten ur den för att få den där toppeffekten. Men kör man bana, spelar det kanske ingen roll?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Kör den hojen du är snabb på=R1, annars kommer du bli ifrånkörd av Alicia och det vore ju höjden av förnedring!!:)

Hur vet han att han inte är snabb på kawa då?

Jag kan dra en fin jämförelse. En förare som har tävlat i skotercross-SM ett tiotal år, har varit samma märke trogen i stort sett alla år av de här tio.
"Här är jag 'hemma' och kör snabbast" var anledningen.

När vi sedan testade alla skotrar på marknaden för att se vilken som var snabbast runt en bana, då fick den här föraren ställa upp som testförare.
Snopet var att han var mycket, mycket snabbare på ett helt annat märke än vad han själv tävlade på, samt att hans favoritmaskin egentligen gjorde han nästan långsammast runt banan!
Så även om man tror att man är snabbast på en sorts maskin, så kan det vara ide att testa andra märken om man i slutändan vill ha snabbare varvtider :)

MC Doktorn

Guest
De flesta som räjsar verkar krascha och ska man rejsa(och har med krascher i beräkningen) borde god tillgång på beggade delar spela in, och eftersom R1:eek:r allt som oftast säljer bra och krashas ofta så är valet enkelt. R1 är säkert även mer lättsåld när säsongen är slut istället för en udda fågel som kawasakin...

Ska du gå strikt på utseendet så är kawasakin tuffare...

SÅ skulle jag resonerat.:tummenupp

Tror att R1:an inte är bättre eller sämre men den har bättre andrahandsvärde och R1 är ett begrepp som säljer så är det bara.
Sedan så finns det rejs grejer som är utprovade till R1:an i större utsträckning eftersom den funnits ett år.

Dessutom har ju ingen kört kawan än, se vad som hände med K7 orna dom gjorde ingen glad till en början.
Men hade jag köpt så hade jag sneglar kraftigt på 1000RR :)

Last edited:

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
kawwwaaaaaaan!

Det är väl alltid roligt att prova något nytt. Rettan är ju beprövad och säker... Men... det blir ju inte samma utmaning :)

Dvs behöver du köra gixxer.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
De flesta som räjsar verkar krascha och ska man rejsa(och har med krascher i beräkningen) borde god tillgång på beggade delar spela in, och eftersom R1:eek:r allt som oftast säljer bra och krashas ofta så är valet enkelt. R1 är säkert även mer lättsåld när säsongen är slut istället för en udda fågel som kawasakin...

Ska du gå strikt på utseendet så är kawasakin tuffare...

jag köper kawan av han efter säsongen om han väljer den.. så svårsåld blir den inte.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag röstade på Kawasaki. Rettan är förmodligen inte dålig men jag tror du behöver nya utmaningar. Aprilia var en sån, Kawasaki en annan. Go green. :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning