Hejhej,
Har skissat på mängder av modeller och funderat och vart och kollat på en jäkla massa motorcyklar senaste månaden och har nu det senaste varit inne på att bygga om en kawa gpz 900r till en caféracer. Målet har hela tiden varit en motor med tillräckligt mycket ös för att jag inte ska tröttna efter en vecka samt med tillräckligt retro-stuk för att göra en caféracer av.
Så, vad tror ni om en kawa gpz 900r som utgångsprojekt till en caféracer? Har inte hittat ett enda bygge eller modifiering av någon för att få lite inspiration av vad dom kan bli. Beror det på någonting? Det verkar ju vara en väldigt vanlig modell. Någon som har kört en som kan komma med lite inputs om hur själva hojjen är, t ex kvalité, kraft i motorn, chassi, etc.
Bifogar lite snabba skissbilder på stuket jag tänker mig. det KAN bli ett problem att tanken är lite för modern, dvs lite för "muskulös" och stor typ.
tacksam som vanligt för svar
~Slif
Har skissat på mängder av modeller och funderat och vart och kollat på en jäkla massa motorcyklar senaste månaden och har nu det senaste varit inne på att bygga om en kawa gpz 900r till en caféracer. Målet har hela tiden varit en motor med tillräckligt mycket ös för att jag inte ska tröttna efter en vecka samt med tillräckligt retro-stuk för att göra en caféracer av.
Så, vad tror ni om en kawa gpz 900r som utgångsprojekt till en caféracer? Har inte hittat ett enda bygge eller modifiering av någon för att få lite inspiration av vad dom kan bli. Beror det på någonting? Det verkar ju vara en väldigt vanlig modell. Någon som har kört en som kan komma med lite inputs om hur själva hojjen är, t ex kvalité, kraft i motorn, chassi, etc.
Bifogar lite snabba skissbilder på stuket jag tänker mig. det KAN bli ett problem att tanken är lite för modern, dvs lite för "muskulös" och stor typ.
tacksam som vanligt för svar
~Slif
Bifogat
Last edited: