Kawasaki GPZ 900R bra utgångsprojekt?

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Jag tycker att du ska köra på ett objekt som du gillar och fixa eget stuk... bifogar lite inspiration! Jag tycker den är riktigt rå... GPZ 1100 får min röst :tummenupp

Bifogat

• kawasaki-gpz-1100-byw.jpg
    kawasaki-gpz-1100-byw.jpg
    87.4 KB · Visningar: 4,465

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
GPZ 1100 får min röst :tummenupp

Lite nyare än den bilden, alltså 81 & 82 har ju även effekten TS vill ha... :tummenupp

Jag vill minnas att min -81 gick lika fort som polarens 8 år nyare gixxer upp till 200 km/h ungefär... om man vågade hålla sig kvar på nåt med så dålig väghållning :rolleyes:

Perfekt för café-projekt!

Last edited:

Kajja

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R 84
Va fan bygg du på en Kawa 900 nån måste ju göra det för första gången.Ramen går alltid att komplettera med extra rör.
Ingenting är omöjligt,bara din händig het sätter gränser.
Och jag håller med om hk.
Ungefär som att jämföra min 145 a på 85 vilda och Buicken på 360 hk en viss skillnad.
Lycka till med ditt bygge och släng ut bygget med bilder mm så får vi se hur det kommer att se ut.
Och om inte annat så kan du köra när det är kolsvart ute om det blir ett för anskrämligt bygge.

Kom ihåg när Cb 750 kom och dom skröt som satan om att den gick utav helvete,fan jag körde åttor runt skiten med min Norton Commando Roadster 71 a som jag köpte splitt ny 71,sedan att det var det sämsta skit kvalitetsmässigt på Nortonen var en annan sak.Tex så var ramlagren slut efter 550mil.Runt 150 mil gick avgasröret rakt av,insatsen på ena ljudämparen lossade och skramlade som satan.
Åkte upp till Rådes i Nyköping och gubbfan sa att dom skulle svetsa kröken.Gör det och jag stryper dig gubbe va mitt svar,Nortonen är ju spritt ny för tusan.Ok dom böt kröken men svetsade fast insatsen bak,va fan säger man när det börjar rosta efter ett tag på nya fina dämparen.Köpte nya custom dämpare som levde satan men är man 18 och utan förstånd så är det som det är,va fan det nu har med ditt Kawa bygge att göra,jo jag har en GPZ 900.
Fan man börjar att bli sentimental när man tänker tillbaka på 70 talet när man körde som fan utan vare sig en massa skit som skinnställ hjälm o fanstyg och inte körde jag omkull heller men nära att smälla men och andra sidan i dom hastigheterna så hade man flygit och helvete och inte landat än.
Nej nu skall jag ta mig en kall bira efter att ha gjort rent 18 fönster i lackboxen.

Lycka till och vill du ha hjälp med lacken mm så kan jag hjälpa dig.
Ha det Kaj :D

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...