Kawasaki KDX -1991 strypning?

jrk

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
NSR125R
Hej.

Jag undrar hur man enklast kan märka om en Kawasaki KDX årsm. 1991 är strypt? (varvar?). Hur går den strypt?

Var sitter strypningarna på den?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Har han inte kört nåt annat så är det kanske inte så lätt att märka om den "är trött".
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Det står ju i pappren vart den är strypt och sen är det bara att kolla efter.... plätt lätt... :tummenupp
 

jrk

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
NSR125R
Jag har aldrig kört en 125:a förut, så jag vill veta ungefär hur mycket en strypt varvar jämfört med en ostrypt... :rolleyes:
 

Solid snake

Guest
jrk skrev:
Jag har aldrig kört en 125:a förut, så jag vill veta ungefär hur mycket en strypt varvar jämfört med en ostrypt... :rolleyes:


En ostrypt har en ganska märkbar effektpuckel, dvs att den drar som satan vid ett visst varv.

Annars kan du kolla om den drar jämnt på varvmätaren, ta av kröken.

Jag antar att den är crossmodell så om den är ostrypt så ska den gå att få upp på slangen ganska lätt utan koppling.


EDIT: Missade din lilla ironismiley. :3freak
 
Last edited:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Har du aldrig kört 125:a och bara kört moppe innan kommer du ha svårt att märka om den är strypt eller ostrypt enbart genom att testköra.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bästa vore väl att plocka bort krök och förgasaren, kolla efter trottelstopp, insugsplugg och avgasplugg.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
eller så provkör du en ostrypt och en stryp. kanske finns nån här som bor i närheten som vågar låna ut???
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
KDX'erna är jävligt märkliga när det gäller strypningar!
Tro mig, du kommer aldrig att kunna vara helt säker på att du lyckats ostrypa hojen helt.

Min KDX gjorde i alla fall dryga 130 km/h.
Om den sedan var ostrypt eller inte...det vette faan! Jag inbillar mig fortfarande att den måste ha varit strypt nånstans, även om jag aldrig lyckades hitta någon strypning. Detta eftersom den jämfört med andra 125'or var så pass mycket långsammare, speciellt i acceleration. Jag tyckte dock att den gick helt ok ändå. Med öppet filter blev det dessutom mysigt ljud också. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top