Mollan
Ny medlem
- Gick med
- 29 May 2022
- Hoj
- 05 Kawasaki Kle, 05 Bmw R1200GS
Hej, Min gamla trotjänare med 9000 tuffa mil har fått problem som jag inte riktigt förstår. Justerade ventilspelet för en vecka sedan, då den startade så dåligt, alla 4 insugsventiler hade noll spel, men efteråt startade och gick den som en dröm. Sen drog jag på en 170mils trip till norge, men mot slutet märkte jag att den började gå sämre, och nu hemma så startar den nästan lika dåligt som innan. Så nu undrar jag om det ens är möjligt att ventilspelet ändrats på så kort tid, och vad det beror på.
En egen teori är den konstant går för varm, fläkten går igång nästan varje tur, och lampan kan börja lysa i stadstrafik. Har aldrig riktigt orkat gå till botten med värmeproblemet då motorcykeln har fungerat bra i övrigt. Har dock testat termostat, öppnas helt vid typ 100grader. Vattenpumpen tycks iaf fungera. Tändstiften ser enligt mig ok ut, så inte för magert.
Skroten?
En egen teori är den konstant går för varm, fläkten går igång nästan varje tur, och lampan kan börja lysa i stadstrafik. Har aldrig riktigt orkat gå till botten med värmeproblemet då motorcykeln har fungerat bra i övrigt. Har dock testat termostat, öppnas helt vid typ 100grader. Vattenpumpen tycks iaf fungera. Tändstiften ser enligt mig ok ut, så inte för magert.
Skroten?