Du får ju ryckutjämnare på C modellen...
Jag har iofs tagit bort allt onödigt tjaffs på min, vet inte vad den väger men 10-20kg lättare kan den bli om man kapar lite onödigheter från ramen osv...
Det är alu-sving på r-modellen, tror det är den som väger mest i jämförelsen...
Och CDi´n på r-modellen är mer "trim" vänlig, varvstoppet ligger högre osv...
Men är det fiskörning på stan och lek bara ibland duger c-modellen gott och väl... Jag kör med bolt-on, flatside, k&n, nerdrevad osv... Det man kan göra är att plana/porta toppen, borra cyllen och köra på vulcan-kolv, skaffa trimkam, helsystem osv.. osv...
Och tänk på att det är 17" fälg bak på C, så man behöver bara skaffa En fälgbana om man ska slänga på Sm-Däck...
/Zana
(Ärligt talat är jag hur trött som helst på KLX, önskar jag köpte nåt som folk i min närhet har, tex Xr... Det blir ensamt efter ett tag..
)