Kawasaki Ninja 300?

Bullpop

Ny medlem
Gick med
23 May 2014
Hoj
Yamaha R6
Tjena grabbar/damer!

Som titeln lyder så tänkte jag fråga lite om Ninjan 300!

Kommer att ta min A2 kort inom snar framtid. Skall bara bli klar
med mitt B-kort!

Men, on topic!
Skulle ni rekommendera den som en första hoj? Jag blev förälskad i den direkt
jag såg den. Älskar utseendet sen dessutom äger en av mina polare
en sådan. Och han säger att den är underbar!

Vad tror ni försäkringen skulle kosta på en sådan ungefär?
18-19 år gammal, bor i Helsingborg mitt i staden ungefär.

Vad tror/vet ni för några för/nackdelar på den?

Tackar på förhand!

MVH Robin!

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
För att kolla vad försäkringen kostar, kolla www.bilsport-mc.com (samt diverse andra bolag). Är det en A2 sporthoj du är ute efter så är ninja300 ett klockrent val, finns knappt något negativt att säga om den. Vill du ha lite mer åt sporttouring-hållet så är hondas cbr500r ett bra alternativ. Lite mer vrid får du också.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Hur lång är du? Kan vara ett stort minus då dom passar korta personer. Hade den gamla 250 varianten o provkört den nyare 250 och är definitivt för lång för en bekväm sittposition, är 180-185. (skiljer inget i mått mellan 250/300 om jag inte missminner mej)
Annars är det en rätt kul o smidig hoj på kurviga vägar med maxfart runt 100. Var inga problem o ligga i 140 march fart på motorvägen heller för den delen men kändes som man behövde kliva av o knuffa på för axet var borta;) Nu är väl 300 snäppet vassare men marginellt.

Som nybörjarhoj, tja varför inte. Kolla försäkringen med ditt personnummer och din kompis regnummer så får du exakta siffror.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kurviga vägar är babyninjorna mysiga på, transportsträckor är lite tråkiga bara. Lätt och liten hoj som man lätt kastar runt i kurvor och som aldrig gör något överraskande.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Undrar av ren nyfikenhet, vad ska man ha för hoj för att göra transportsträckor roligare? Är inte en transportsträcka just vad det är oavsett vilken hoj man kör?

En literklubba för att göra tiden på transportsträckan så kort som möjligt :glömdet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Undrar av ren nyfikenhet, vad ska man ha för hoj för att göra transportsträckor roligare? Är inte en transportsträcka just vad det är oavsett vilken hoj man kör?

Transportsträckorna blir både fler och tråkigare än på en hoj med mer effekt. I princip varje raka är lite av en transportsträcka på en babyninja. ;)

Bullpop

Ny medlem
Gick med
23 May 2014
Hoj
Yamaha R6
Hur lång är du? Kan vara ett stort minus då dom passar korta personer. Hade den gamla 250 varianten o provkört den nyare 250 och är definitivt för lång för en bekväm sittposition, är 180-185. (skiljer inget i mått mellan 250/300 om jag inte missminner mej)
Annars är det en rätt kul o smidig hoj på kurviga vägar med maxfart runt 100. Var inga problem o ligga i 140 march fart på motorvägen heller för den delen men kändes som man behövde kliva av o knuffa på för axet var borta;) Nu är väl 300 snäppet vassare men marginellt.

Som nybörjarhoj, tja varför inte. Kolla försäkringen med ditt personnummer och din kompis regnummer så får du exakta siffror.

Jag är 176 lång! Hitta lite diverse försäkringar.. Men kommer bli lite dyrt.. 20.000:- om året. Men vill man ha
kvalitè får man bita i det sura äpplet!
Sedan kommer jag att använda den antagligen väldigt mycket!

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
jag, 172cm med "sjundemånadenmage" satt bra på både 250:n och 300:an, tyvärr funkar det inte med mitt skadade knä annars hade nog banken fått en förfrågan på ett lån

dock upplevde jag 250:n som betydligt mera upprätt sittställning men som bjöd in till aktiv körning.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Hade en sån för nåt år sedan. Älskade den för vad den kunde ge. Nu är jag äldre än du så jag bytte upp mig snabbt. Men killen med A2-kort som köpte den har kört 400 mil i ÅR! Han är helt såld på den. Så om du inte är extremt lång och väger massor så är det nog din grej! :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år