Majshumlan2
Ny medlem
- Gick med
- 12 Sep 2021
- Hoj
- ZZR1400,M1800R
Thx för svar?Det är prutläge på 189k. Kommer ut för 160-170k med jämna mellanrum.
Thx för svar?Det är prutläge på 189k. Kommer ut för 160-170k med jämna mellanrum.
Det går väl att i princip uppdatera mjukvaran och få en hink med extra effekt. Var ju nån tjomme här på forumet som skrämde upp sin H2 i ganska respektabla siffror med enkla medel.Funderar på att slå till och köpa en ninja h2. Det finns 2016 och 2019 till salu nu.
Vad jag kan läsa mig till är skillnaden på 2016 och 2019 följande till fördel för 2019:
Självreparerande lack.
30 hk extra.
schysstare display och elektronik.
Har någon koll på vad skillnaderna är i motorn mellan 2016 och 2019 som ger 30hk extra? Är det enkelt att trimma upp 2016 vs 2019?
Varit lite sugen själv men jag har suttit och brölat min klagosång här på forumet att sporthojar är omöjliga att försäkra för det är så dyrt. Döm av min förvåning när jag nu knappa in en 2016 som ligger på blocket på IF:s hemsida. Ca. 6000 per år helförsäkring helår. Blir helt confused. Är ju vad jag betalar för min ZX-6R som dock är nyare men ändå. Känns som IF verkar försöka få till sig sporthojar eller vad det nu är. Trygg Hansa ska ha 21000. Varför kolla jag upp detta, sätter ju igång ett litet begär i skallen.Funderar på att slå till och köpa en ninja h2. Det finns 2016 och 2019 till salu nu.
Vad jag kan läsa mig till är skillnaden på 2016 och 2019 följande till fördel för 2019:
Självreparerande lack.
30 hk extra.
schysstare display och elektronik.
Har någon koll på vad skillnaderna är i motorn mellan 2016 och 2019 som ger 30hk extra? Är det enkelt att trimma upp 2016 vs 2019?
Wow, bra att veta.Varit lite sugen själv men jag har suttit och brölat min klagosång här på forumet att sporthojar är omöjliga att försäkra för det är så dyrt. Döm av min förvåning när jag nu knappa in en 2016 som ligger på blocket på IF:s hemsida. Ca. 6000 per år helförsäkring helår. Blir helt confused. Är ju vad jag betalar för min ZX-6R som dock är nyare men ändå. Känns som IF verkar försöka få till sig sporthojar eller vad det nu är. Trygg Hansa ska ha 21000. Varför kolla jag upp detta, sätter ju igång ett litet begär i skallen.
Antagligen en såndär modell som inte varit intressant för dödsbombarna, och således inte kostat försäkringsbolagen så mycket. Än.Varit lite sugen själv men jag har suttit och brölat min klagosång här på forumet att sporthojar är omöjliga att försäkra för det är så dyrt. Döm av min förvåning när jag nu knappa in en 2016 som ligger på blocket på IF:s hemsida. Ca. 6000 per år helförsäkring helår. Blir helt confused. Är ju vad jag betalar för min ZX-6R som dock är nyare men ändå. Känns som IF verkar försöka få till sig sporthojar eller vad det nu är. Trygg Hansa ska ha 21000. Varför kolla jag upp detta, sätter ju igång ett litet begär i skallen.
Jag har bara provkört den, och ägt en första generationens z1000sx, men mitt intryck var nog att vikten känns av i låga farter, när det rör sig känns den mindre, och i övrigt kändes hojen bättre än z1000sx på något sånt där odefinierat sätt. Typ mer... Sammansatt? Och den känns som om den är mer premium. Den betedde sig helt okej i kurvor, skulle säga bättre än min z1000sx. Fast det kan bero på att första generationen av z1000sx hade på tok för mjuk fjädring.Någon H2SX ägare som kan ge ett utlåtande? Kör z1000sx men sneglar på h2 och h2sx. Känner mig lite tveksam till h2sx pga vikten. Hur är den i kurvorna?
Bra input. Tack! Har också första gen z1000sx. Tycker den är rätt go i kurvor förutom fjädringen bak.Jag har bara provkört den, och ägt en första generationens z1000sx, men mitt intryck var nog att vikten känns av i låga farter, när det rör sig känns den mindre, och i övrigt kändes hojen bättre än z1000sx på något sånt där odefinierat sätt. Typ mer... Sammansatt? Och den känns som om den är mer premium. Den betedde sig helt okej i kurvor, skulle säga bättre än min z1000sx. Fast det kan bero på att första generationen av z1000sx hade på tok för mjuk fjädring.
Gillade kompressorkvittret med.
Ofan. Hur skulle du säga att det uttrycker sig på slingrig landsväg 70-120 kmh?Jag hade en 1:a gen Z1000SX i 8 år och bytte till en H2SX för två år sen.
Vikten känns, det kan man inte skoja bort. Dock märks den inte särskilt mycket till vardags. Däremot är det en buss om man kör tex knixkurser. Accar som en raket men inför och i kurvorna får man brottas rejält.
Hade jag inte haft en gsxr1000 hade det nog blivit en h2sx. Jag har ute efter något sportigt, och kör inte hemskt mycket långturer så en literklubba funkar för migBra input. Tack! Har också första gen z1000sx. Tycker den är rätt go i kurvor förutom fjädringen bak.
Det känns som man får mycket mer för pengarna med en h2sx men samtidigt vill jag prova på något sportigare. Svårt som fan att välja.
Verkar som om det ska vara 25 mm om jag läser rätt här.Jag ska hämta min ninja h2 2016 nästa vecka. Tänkte beställa ett depåstöd innan dess. Vet någon vilken diameter det ska vara på adaptern till depåstödet? Tack!
Tack!!!Verkar som om det ska vara 25 mm om jag läser rätt här.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |