Vad kör du nu?
Nu har jag en H2-SX+
Vad kör du nu?
Besökte södra Tyskland, södra Frankrike och var nere till Andorra med min -18 utan vidare bekymmer. Satte en luftkudde på sadeln för att få bättre uthållighet. Köpte en extra liten kriega för att lägga på passagerarsätet också. Fungerar jättebra för långresa.Jag antar att man blir rätt härdad när man kör nakenhoj, har kört 35 mil i ett svep utan problem. Jag vill ha möjlighet att ta med packning och använda våra europavägar i större utsträckning.
Det kommer sx duga gott till. Enligt mig är den hojen en riktigt bra kompromiss mellan sportighet och bekvämlighet. Jag har rejäla packväskor till min. Har också monterat värmehandtag, handskydd, 12v-uttag och komfortsadel. Tror jag har en touringruta på som förra ägaren monterade. Komfortsadeln var ett måste, tycker orginalsadeln var hemsk. Har Akraslipon och ecu flash också. Går riktigt fint. Som vanligt saknar man 50 hästar till men man kan inte få allt.Jag antar att man blir rätt härdad när man kör nakenhoj, har kört 35 mil i ett svep utan problem. Jag vill ha möjlighet att ta med packning och använda våra europavägar i större utsträckning.
Håller med dig om utseendet på Versys eftersom jag är en estet på hög nivå.Har kikat på Versys oxå men gillar inte looken på den om jag ska vara ärlig och det spelar större roll än vad jag inser. Har sett en del videos med hojen du kör och den verkar ju riktigt nice.
Min 2011 kunde jag inte justera bakdämparen till att inte vara svampig. Det bästa motmedlet var att gå på gas när man ville att den skulle uppföra sig någorlunda.Har en sx 2012. Har läst att många har problem med baldämparen, att den är för klen.
Jag kan själv tycka att sen känns svajig baktill om gaskontrollen i kurvan inte är helt hundra. Kan någon rekommendera vilka inställningar jag bör köra med på både bakdämparen och gaffeln? Är helt novis när det kommer till att justera fjädring. Målet är att få en så säker hoj som möjligt och jag kan tänka mig att offra bekvämlighet för det. Väger cirka 100 pannor med utrustning. Tack!
edit. Vill inte byta någon komponent, endast justera.
Tack för svar. Kunde du justera så den blev i vart fall lite bättre? I så fall, vad?Min 2011 kunde jag inte justera bakdämparen till att inte vara svampig. Det bästa motmedlet var att gå på gas när man ville att den skulle uppföra sig någorlunda.
I gengäld kan man ju bromsa helt galet hårt på den hojen tack vare att den sätter sig rätt mycket med korrekt bromsteknik.
Minns inte riktigt, har för mig jag ställde upp förspänning rätt mycket, och sedan tror jag att jag ställde upp returen lite, men inget av dem hjälper att fjädern är alldeles för mjuk. I bästa fall kan man flytta problemet lite så att det inte är v lika störande, men att fixa för mjuk fjäder med dämpning eller förspänning gör att bakdämparen inte gör sitt jobb, och man flyttar eventuellt problemen till ram/framänden istället.Tack för svar. Kunde du justera så den blev i vart fall lite bättre? I så fall, vad?
Jag. Körde med orginal någon månad innan jag beställde kawa orginal gelsadel. Natt och dag men dyr.Nån här som provat gelsadel? Har en 2018 års mod o har efter en operation lite bekymmer med sittandet när det blir lite längre stunder. Funderar på om en gelsadel skulle kunna underlätta något. Är inte intresserad av något man monterar ovanpå sadeln så som en airhawk utan det ska vara en komfort sadel i så fall
De är exakt samma har jag för mig. Det var inte några större uppdateringar till gen2.Tjena!
Jag har en Z1000sx -12 och har hittat begagnade slip-on för årsmodell 14-16.
Är det någon som vet vad som skiljer mellan Slip-on för årsmodell 11-13 och 14-16?
Det är ungefär vad jag kan hitta också. Men ändå finns det slip-on som är specade för dom olika generationerna. Det kanske bara är packväskorna som bestämmer om det passar eller inte. Så kör man utan väskor kanske det är lugnt.De är exakt samma har jag för mig. Det var inte några större uppdateringar till gen2.
Ja, har man sidoväskor behöver man slip-on som funkar för det.Det är ungefär vad jag kan hitta också. Men ändå finns det slip-on som är specade för dom olika generationerna. Det kanske bara är packväskorna som bestämmer om det passar eller inte. Så kör man utan väskor kanske det är lugnt.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |