Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Rally: Ingen dum idé ! Man man laseretsa...dvs. man kör men en svag laserstråle så det ser graverat ut. Kan nog bli lite småfett !

Zäta: Fan det var oxå en bra idé...hinner inte rita upp alla loggor och plåtar med det tempot jag kan hålla i Autocad. Måste nog ta in praktikanten igen :)

PS. En jävla tur jag la ner fotograferingen...skulle ju få tuppjuck av alla beteckningar :hihi

Men själv har jag investerat i en 9/10 rulle till mitt 14"/k9 Yellow Line med intermediate, S1/S2 samt S3/S4 klumpar. :va

Bäst ja lägger upp en bild så inte bara Zäta fattar va det rör sig om

20130301_212812.jpg

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Det där va bra allt ihop!

Hade spenderbrallorna på idag, ett 70-200 IS L4 - Check.
Tror det kommer bli mycket nöje med det, bla. i sommar - Fotta längs slingerbulten.
Nu blir det inga fler(på ett tag), annars är jag bankrutt snart.

"Design aproved by Rallyfisken!", är fan ett uppslag!
Tycker vi alla ska söka om ett godkännande när väl tiden är inne, skulle vara en klart kul grej.
Och det ska defenetivt inte vara lätt att få ett.

Kawa, det var rätt tänkt att lägga upp en bild = Jag fatta ingenting.
Ser sjysst ut, skulle tro att du kommer vara nöjd när det nappar!

J Lilja

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2013
Hoj
1982 GSX 1100e
Varför kör du inte den i Aluminium, måste ju bli rätt tung med rostfri plåt! Om du har svårt få tag i tillräckligt tjock så kör dubbla alu-plåtar.
Du kan inte eloxera rostfritt! Jag skulle nog köra den i svart, kanske matt så att dina oranga detljarer sicker fram.
Det verkar ganska petigt med skruv och mutter så jag vet inte om mitt förslag är "good enough" här kan du köpa färdiga kit i rostfritt eller aluminium i alla färger. Dom har även titan men jag hittar inget färdigt kit för din hoj. http://www.pro-bolt.com/vaf/product...anufacturer=72&Model=1266&Year=1301&x=28&y=11

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Rally: Ingen dum idé ! Man man laseretsa...dvs. man kör men en svag laserstråle så det ser graverat ut. Kan nog bli lite småfett !

Zäta: Fan det var oxå en bra idé...hinner inte rita upp alla loggor och plåtar med det tempot jag kan hålla i Autocad. Måste nog ta in praktikanten igen :)

PS. En jävla tur jag la ner fotograferingen...skulle ju få tuppjuck av alla beteckningar :hihi

Men själv har jag investerat i en 9/10 rulle till mitt 14"/k9 Yellow Line med intermediate, S1/S2 samt S3/S4 klumpar. :va

Bäst ja lägger upp en bild så inte bara Zäta fattar va det rör sig om

View attachment 380246

Oj här ska det minsann jagas krokodil lagom till våren eller?

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
M-tin: Klart kulorna ska rulla...visst är det skönt när man kan köpa sig lite lycka ibalnd :D
Jo, när fisken godkänt är det fritt fram att börja tillverka utan att få skit efteråt..

BTW Rally: Behöver ok på att köra denna imorgon...

Clutch plate 8p.jpg

Lilja: Rostfitt är gratis ! Aldrig provat köra alu i lasern...tveksam om det går. Har ju borrat 100 cc extra för att ta vikten jag lastar på. Länken = :yoparty Läggs i favoriter, tackar !

Nathe: Kul att du tittar in. Jo en och annan småfisk ska jag dra upp med den pinnen.
Här har vi en blank hona från förra året :hej

Arnold Johansson Halmstad Lax.jpg

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Design approved by rallyfisken!:hihi

När får vi se en helhetsbild på hojen som den står? Har ju glömt bort hur den ser ut vid detta laget.:3freak

Bifogat

• approved21.gif
    approved21.gif
    19.1 KB · Visningar: 190

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Snygg rulle!
Har helt tappat greppet om vad som gäller på den fronten numera :)
Får väl se om man kan damma av nåt till våren... när drar det igång i Ätran? Har för mig att det är en relativt tidig älv?

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Rally: Tackar ! Tror jag får den skuren imorgon.
Hojjen ligger i delar...ramen står och härdar sedan nyår :D Lacken bör vara hård nu.
Pillar lite med motorn i mellanåt men inga större utsvävningar. Hoppas kunna lägga lite mer tid innan fiskesäsången drar igång..

Zäta: Ätran startar 1 april...men då är jag på Bornholm och jagar havsöring ! Du ska inte med ? :hihi

Ingen som ska på MC-mässan i Halmstad ?
Våre kul med en mini-SH träff ! :tummenupp

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Svågern undrade om vi skulle ner... eller ja, han bor ju där... men jag funderar på att hålla mig tills Elmia... men man kanske skulle ta en sväng ner iaf :va Kanske blir kalasväder så man kan vädra hojen...

När smiter du över dit... åker du själv eller ni fler.. delar bil osv... det var ju rätt länge sen man fiskade nu, hade ju vart gött. Vi får ta ett snack... faan, då måste man väl köpa massa nya fiskeprylar också... snacka om prylsport :)

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Svänghjulskåpa

Fick lite gjort ikväll...
Så här ligger landet med svänghjulskåpan:

Detta är orginalkåpan...inte så retro.

IMG_1922.JPG

Detta är en kåpa på den tidigare z1000 motor...tog en chansning för o se om jag kan få dit den iställt. I formen passar den då jag kollat att det är samma artikelnummer på packningen till båda modellerna.

IMG_1927.JPG

Jag bara älskar "DOHC" trycket och denna i polerat skick koller se killer ut :yoparty

IMG_1930.JPG

Problemet är att det sitter olika "statorer" eller lindningar i dem. Så jag måste bygga en liknande lösning på den andra kåpan.

IMG_1933.JPG

Fick starta upp den gamla svarven och köra fram en passbit.

IMG_1939.JPG

Svetsa dit ett par pinnar...

IMG_1942.JPG

Och sedan limma jag dit det men JB Weld...

IMG_1943.JPG

Här har ni fan ett mirakelmedel. Blanda och tryck dit...lätt som fan och håller för att laga båtpropeller med. Har lagat spruckna block mm med detta. Finns säkert andra märken men jag kommer beställa några tuber till strax.

IMG_1944.JPG

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fortsättning...

Ja..om ni inte fattat det är så är planen att packa in mina lindningar i den andra kåpan och sedan hoppas på att allt ska lira.

IMG_1945.JPG

Är lite orolig att rotorn ska ta i kåpan då orginalet är ca 5 mm djupare.

IMG_1935.JPG

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jäklar vilket jobb, men det kommer att bli kalas.
Kan du inte be lasermannen skäta ut en "packning" som är 5 mm tjock och lägga bakom kåpan så är du hemma med djupet du behöver?

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Zäta: Den tanken slog mig oxå men det fuckar upp avståndet till drevet vars axel går in i kåpa.
Vi är ett gäng på 5 killar som åker till Bornholm, vi kan dra en repa i Ätran framöver :tummenupp

Lahi: He..he...ja det sliter nog till sig, bara till att ligga på 6000 rpm i några minuter :hihi
Ser du att jag kommit igång och börjat cadda lite ? Nu ska jag "bara" lära mig rita 3D och designa drömhojjen !
Går nog till mässan på Söndag..vilken tid är du där på lördag ? Fribiljett...va fan, var kom du över dem ?

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ah, synd... du får svarva till en förlängning och limma dit med JB Weld :)
Ätran på försommaren låter som en lysande ide:tummenupp

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Lahi: He..he...ja det sliter nog till sig, bara till att ligga på 6000 rpm i några minuter :hihi
Ser du att jag kommit igång och börjat cadda lite ? Nu ska jag "bara" lära mig rita 3D och designa drömhojjen !
Går nog till mässan på Söndag..vilken tid är du där på lördag ? Fribiljett...va fan, var kom du över dem ?

Det kan funka :hihi Ja, jag ser att du kommit igång med caddandet. Finfint :) Vad kör du för program? Smidigt som fan är det. Min tvåtaktshoj har jag ritat upp i 3d så jag kan skriva ut ritning på rören till ramen och alla förstärkningar (och allt annat) i skala 1:1. Så slipper jag slipa, provmontera, slipa lite till, provmontera, slipa ännu mer osv osv. Det blir rätt med en gång istället :tummenupp

Blir nog runt 12-13 på lördag som det ser ut nu. Mycket som ska tajmas ihop... angående biljetterna så är det genom kontakter... :hihi Har en polare som jobbar på Halmstad Arena så på den vägen är det.

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Pull the rotor !

Måste bara dokumentera detta för er Kawa-mekare som vill dra av rotorn:
Gäller gamla Z1000/Z1100 och kanske några Z-hojar till

1. Ta av bakaxel från hojjen (gängan passar in i rotorn)
2. Ta "hammar-delen" från din slaghammare och sätt dit den på axeln.
3. Tillsätt värme i ca 5 minuter
4. Börja hammra
5. Spänn axeln lite till
6. Hammra lite mer..
7. Spänn axel lite till..
8. Ett slag till med hammaren och rotorn är din !

IMG_1949.JPG

IMG_1946.JPG

IMG_1951.JPG

IMG_1952.JPG

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Arnold, du har ju gång på gång visat vilken oerhörd kvalité du håller på ditt fräsande! Nu hoppas jag du kan hjälpa mig lite :)

Du har PM! :hej

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Toppen !

Richie: Ha...ha...ja du vet allt hur man smörjer upp en gamal hojbyggare ! :D
Jodå...kolla mitt svar på PM.

Tog tag i det och slipade in ventilerna idag: Ordning & Reda...lungt och fint arbete.

IMG_1955.JPG

Snygg inslipning..

IMG_1959.JPG

Även ventilerna fick lite smisk i blästerskåpet :hihi

IMG_1964.JPG

Alltid viktigt att man använder nytt gummi :rofl

IMG_1968.JPG

Alla delar tvättade och renblåsta.

IMG_1971.JPG

Och till slut är alla ventiler slipade och monterade.

IMG_1972.JPG

IMG_1973.JPG

Last edited:

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Se där... nu behöver du inte svara i min tråd, för nu vet jag hur det ska gå till... nya gummin oxå... suck
Jaja, snyggt san fan blev det :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...