Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hörde jag bira !:fyllisar

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Den där lacken ska du vara nöjd med. Ser RIKTIGT jäkla bra ut för att tala klarspråk. Visst va det HoK färger du målade med? Vart hittade du dom i sverige?

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Pucken. Du hörde rätt :) lägg därtill tinnerdoftande lacktält så är du hemma!
Rally. Kan ju inte bli mycket mysigare :)
Nä gubbar, vi får se till att ses i sommar

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Pucken. Du hörde rätt :) lägg därtill tinnerdoftande lacktält så är du hemma!
Rally. Kan ju inte bli mycket mysigare :)
Nä gubbar, vi får se till att ses i sommar

Ja det vore grymt kul !
Kan stå med garagelokal java och morsans negerbollar till att börja med :tummenupp

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Den där lacken ska du vara nöjd med. Ser RIKTIGT jäkla bra ut för att tala klarspråk. Visst va det HoK färger du målade med? Vart hittade du dom i sverige?

Tack Blå, 3-4 lager klarlack till och sedan härda några veckor och till sist en putsning med 2000 papper och polering.

Yes, House of Kolor´s Root beer candy på silver bas.
Köpte den hos min lokala lackdepå...de ropade hem den från Danmark. Inte farligt dyr heller.
Tror inte man får skicka lack med post från USA.

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Puck-Lally-Zäta-Blå-Lahi mfl...

Jaja....vi har snackat om det tidigare o Rally har aviserat Pub-kväll i Lund i flera år utan framgång :D

Vi skulle sammanstrålat på en mässa eller nått annat event. Elmia någon ?

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Puck-Lally-Zäta-Blå-Lahi mfl...

Jaja....vi har snackat om det tidigare o Rally har aviserat Pub-kväll i Lund i flera år utan framgång :D

Vi skulle sammanstrålat på en mässa eller nått annat event. Elmia någon ?

Kanske ska ändra den där signaturen nu när jag flyttat till obygden. :D Elmia låter som en eventuell möjlighet, dock blir det ju lite jidder om det ska ölas. Knappast råd att sova på hotell med CSN som arbetsgivare...Någon som ska ställa ut och har husvagn eller nått kanske? Ska le Pläp, jag menar Le Puck köra ner med räjssläp kanske?:kär

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Färdig ! :banana

Från detta...

IMG_3135.JPG

till detta..på bara 13 veckor ! :hihi

IMG_3141.JPG

Recept:

Slipning till plåt
Spackling, 5 omgångar
Plast primer, 2 lager
Primer, 2 lager
Sliverbas, 3 lager
Vit grafik, 2 lager
Guld grafik, 2 lager
Svart, grafik, 2 lager
Root beer Candy, 3 lager
Klarlack, 7 lager

Totalt 23 lager + maskering + mellanslip + tvätt + touch up´s = 13 veckor !

Dont not try this at home :D

Last edited:

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Det blir bra det där!
När du får in ljuddämparna ser kritikerna varför rumpan pekar uppåt.

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Det är så grannt så man får tårna i ögonen! Vad snabb du är. Nu känner jag att jag ligger efter. Big time.

Angående pubkväll = gärna! Fan vad långt det är till Elmia. Finns det ingen mässa i Halmstad? ;-) (Jajaaaaaa, jag har svårt att åka långt med småungar hemma) Dessutom söp jag bort telefonen sist jag var ute. Yaaay.

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tja boys,

Även jag hatar tyskrövar...men denna är 100 % avvägd enligt mitt tycke.
Ser hög ut nu pga av uppstället, men den som varit observant såg att länkaget är ställbart.
Stans kan vi justera senare...

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Det är så grannt så man får tårna i ögonen! Vad snabb du är. Nu känner jag att jag ligger efter. Big time.

Angående pubkväll = gärna! Fan vad långt det är till Elmia. Finns det ingen mässa i Halmstad? ;-) (Jajaaaaaa, jag har svårt att åka långt med småungar hemma) Dessutom söp jag bort telefonen sist jag var ute. Yaaay.

Snabb...ha..ha..det där lackhelvetet tog nästan knäcken på mig. Nu ska bubblan rivas och eldas upp !

Ja får komma o hämta dig, hälla ner ett par öl i halsen på dig och sedan köra dig hem igen. Det blir lagom för en småbarnsförälder :D

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Naaaaajs!!! Sjukt bra färgmatchning mot fälgarna, för dom har du väl inte lackerat? 13 veckor är väl inget, färgen ska ju torka också! :) Ut o bygg klart nu!

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ha..ha...nähe du Blå, du får vägarna för dig själv i sommar. Jag kommer strax ta min hojbyggarsemester och ta tag i det igen till hösten. Har som sagt massor med idéer som kommer ta tid att förverkliga.

Flägarna är pulverlackade..något mörkare än root beer candyn.

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Satan vad fiin hon blir Kawa!!
Jag ska ner till Falkenberg en helg framöver. Kvinnan i mitt liv ska köra på Falkenbanan, så den Lördagen tänkte jag komma förbi, om herrn är hemma. Ska kolla vilket datum det var.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati