magnusk750
Ny medlem
- Gick med
- 2 Sep 2023
- Hoj
- 1955 Matchless 500 twin, Kawa Z250 1980, ett par sovjetiska K750
Just köpt, har skrivit om den i tråd som började med att jag var spekulant på motsvarande Honda. Tänker att jag gör en egen projekttråd för Kawasakin istället för att fortsätta under falsk flagg. Den är i hyfsat skick och jag har inte tänkt göra något stort med den så vänta er ingen jättespännande tråd. Jag gillar egentligen riktiga veteraner, tänk 30-60-tal så vi år väl se om jag kommer behålla den här i längden. Min första japshoj, bara att den har startmotor tycker jag är modernt
Köpte igår, körde hem tio mil utan problem. Det jag kan se just att det behöver göras är:
-Hastighetsmätaren visar för hög hastighet och beter sig segt. Stor fördröjning, efter ett tag visar den säkert 20-30 km för mycket. Fått tips om att det är olja i den som stelnar med tiden, men går det att göra något åt? Något skrivet eller filmat på nätet som handlar om liknande mätare? Antar att det egentligen inte finns så många grundkonstruktioner av mätare.
- Varvräknaren svajar, hoppas det räcker att smörja eller byta wire. Wirar verkar finnas att få tag på.
-Ventilerna tickar högt + lite svårstarad som varm. Ställa ventiler.
-Ljuddämparna är till en tvåtaktare. Kolla hur man hittar något mer passande. Nya i originalutförande finns tydligen inte. Just skickat fråga till Spinning Wheel.
Köpte igår, körde hem tio mil utan problem. Det jag kan se just att det behöver göras är:
-Hastighetsmätaren visar för hög hastighet och beter sig segt. Stor fördröjning, efter ett tag visar den säkert 20-30 km för mycket. Fått tips om att det är olja i den som stelnar med tiden, men går det att göra något åt? Något skrivet eller filmat på nätet som handlar om liknande mätare? Antar att det egentligen inte finns så många grundkonstruktioner av mätare.
- Varvräknaren svajar, hoppas det räcker att smörja eller byta wire. Wirar verkar finnas att få tag på.
-Ventilerna tickar högt + lite svårstarad som varm. Ställa ventiler.
-Ljuddämparna är till en tvåtaktare. Kolla hur man hittar något mer passande. Nya i originalutförande finns tydligen inte. Just skickat fråga till Spinning Wheel.