Är Z900 en ersättare till Z1000 eller vad är syftet med den?
Du är inte ensam om att undra. Läser man runt lite märker man snabbt att många verkar ställa sig frågande till hur man egentligen tänkt kring att ha såpass många, snarlika modeller. Med tanke på just motorstorlek i första hand då.
Har jag förstått det hela rätt så är inte z900 ersättare till z1000. (Motorn baseras dock på den i z1000). Z800 försvinner däremot, och det är här det börjar bli intressant. Z900 har både mer effekt och lägre vikt än 800an. Behåller de priset attraktivt har den helt klart potential till att bli en storsäljare den med.
Nice. Blir nog riktigt bra. Men undrar varför de sänkt effekten jämfört med ER6an. Jag förstår syftet med något lägre effekt men bättre mellanregister i en tyngre Versys. Men Z650 ska även vara lättare än ER6.
Som Slangklämman skriver så är det euro4 som ställer till det.Nice. Blir nog riktigt bra. Men undrar varför de sänkt effekten jämfört med ER6an. Jag förstår syftet med något lägre effekt men bättre mellanregister i en tyngre Versys. Men Z650 ska även vara lättare än ER6.
Grattis!det svänger fort i hockey! troligtvis är jag ägare till en svart performance imorgon! lägger upp bild om det blir så! någon som vet vart jag köper tailtidy?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
köpte en dl650 vstrom för en vecka sen som jag byter in.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|