Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den vita kåpan på bakdelen är det som förstör utseendet. Fixar de till den lite så blir det bättre.Den är ju inte vacker, men samtidigt inte lika hiskeligt ful som ninja-versionen i alla fall. Så ett steg i rätt riktning. Eller kanske en början på moonwalk iväg från ett kapitalt misslyckande? Enda skillnaden jag kan se på bilderna är kåpan och styrets och backspeglarnas placering...
Finns det någon teknisk förklaring till att passagerarsadeln är placerad en halvmeter ovanför förarsadeln, och att den slutar framför bakhjulsaxeln (vilket kräver fiskespöt för att hålla nummerplåten)? Är det för att klara ett varv på motocrossbanan? Eller är det bara modet idag som dikterar detta? Jag känner att jag har i stort sett en obefintlig köplust för moderna hojar, jag har alldeles för svårt för deras design (ja, jag är gammal och bitter )
Den dag jag tar makten (inte nödvändigtvis genom politiskt val) så kommer det att inrättas en speciell domstol som bara granskar designen på nya motorcyklar. Det kommer bara att finnas två utslag - godkänt för försäljning eller dödsstraff för designern. Det torde hålla nere antalet dylika skapelser.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|