Det blev ett inköp av en Z750 -06 i helgen som var och utan att ha hunnit köra den nåt ännu direkt, så känns det riktigt gött.
Men, jag har ett bekymmer jag försöker hitta orsaken till.
Neutralindikeringslampan beter sig lite konstigt. Den lyser som den ska när neutral är i och slocknar när växel är i och kopplingen är utsläppt. Står man stilla (med motorn avstängd för att kunna släppa kopplingen som man vill) med stödet nere så lyser den med neutralen i, och slocknar när man lägger i växel, oavsett om kopplingen är indragen eller utsläppt. MEN, tar man upp stödet, drar in kopplingen och går från neutral till 1:an så slocknar inte lampan. Först när jag släpper kopplingen ca 2 cm så slocknar neutrallampan. Dvs neutrallampan tänds varje gång jag drar in kopplingen för att växla under färd. Vansinnigt störande.
Det sitter ju en liten brytare vid kopplingshandtaget och när ja drar in handtaget helt så släpper pinnen på brytaren den fysiska kontakten med kopplingshandtaget och då tänds lampan. Petar jag in pinnen nån millimeter med fingret så slocknar lampan. Är det denna brytare som är fel på nåt sätt eller kan det vara nåt annat?