Kawasaki Z900 2017-

Tjaa!
Är det något liv i denna tråd?

Någon som har erfarenhet av Akrapovic slipon på Z900 och borrat i röret ( för att ta bort db-killern) Låter ni det hålet bara vara på sidan av röret eller täpper ni till det med plugg eller liknande? Tänker mig att risk finns det blir för mycket luft i röret eller?
 
Tjaa!
Är det något liv i denna tråd?

Någon som har erfarenhet av Akrapovic slipon på Z900 och borrat i röret ( för att ta bort db-killern) Låter ni det hålet bara vara på sidan av röret eller täpper ni till det med plugg eller liknande? Tänker mig att risk finns det blir för mycket luft i röret eller?
Ingen risk för korsdrag i dämparn haha men det ser ju bättre ut o täppa för.
Jag tog bara eltejp o klippte till en rund bit.
 
Ingen risk för korsdrag i dämparn haha men det ser ju bättre ut o täppa för.
Jag tog bara eltejp o klippte till en rund bit.
Alright, tack för svar! :) Och eltejpen hålls där? Bränns inte fast eller nått? Borde bli varmt? haha! Mycket mer göttigt ljud med db-killern va, även om Akrapovic är rätt tyslåtet av sig ( slip on) :)
 
Alright, tack för svar! :) Och eltejpen hålls där? Bränns inte fast eller nått? Borde bli varmt? haha! Mycket mer göttigt ljud med db-killern va, även om Akrapovic är rätt tyslåtet av sig ( slip on) :)
Nä den bränns inte fast, kolfibern blir inte så varm:)
Nä det blir typ ingen skillnad alls i o bara plocka ur db-killern. Jag skar bort brödlådan och satte dit ett ersättningsrör istället. Då blev det gött ljud!
Det står lite om brödlådan tidigare här i tråden.
 
Hört det blir lite mer bas bara och det kanske duger. vet inte hur länge jag har den. Skar bort brödlådan? Läste lite innan i tråden men förstod man var tvungen o svetsa o hålla på, då äre lite väl för min del. Så viktigt är det inte med ljudet för mig om jag ska vara sån! Kanske får satsa på en z900 performance eller nått annat nästa år ;)
 
Hört det blir lite mer bas bara och det kanske duger. vet inte hur länge jag har den. Skar bort brödlådan? Läste lite innan i tråden men förstod man var tvungen o svetsa o hålla på, då äre lite väl för min del. Så viktigt är det inte med ljudet för mig om jag ska vara sån! Kanske får satsa på en z900 performance eller nått annat nästa år ;)
Nä man måste inte svetsa.
Man kapar systemet på ett ställe o sätter dit ett färdigt rör bara.
Z900 performance låter exakt lika, den har ju bara ett akra slip-on den med.
Men börja med db-killer o se om du blir nöjd?
 
Nä man måste inte svetsa.
Man kapar systemet på ett ställe o sätter dit ett färdigt rör bara.
Z900 performance låter exakt lika, den har ju bara ett akra slip-on den med.
Men börja med db-killer o se om du blir nöjd?
Ja fel av mig... mena inte performance men mena en hoj med helsystem! men ja jag börjar där, trist att behöva borra i ett rör som är så snyggt, men men tur hålet blir på insidan iaf :D
 
Ja fel av mig... mena inte performance men mena en hoj med helsystem! men ja jag börjar där, trist att behöva borra i ett rör som är så snyggt, men men tur hålet blir på insidan iaf :D
Vill du slippa hål i kolfibern så borrar du bort popnitarna och tar bort kolfiberskyddet högst upp och nitar fast det igen.
Lycka till
 
Vill du slippa hål i kolfibern så borrar du bort popnitarna och tar bort kolfiberskyddet högst upp och nitar fast det igen.
Lycka till
ja jo jag vet men känns risky också av andra anledningar, litar inte på mig själv haha. Men vad köpte du för "ersättnings"-rör till brödlådan? Den korrigeringen som gjorde ljudet götigt för dig alltså?
 
ja jo jag vet men känns risky också av andra anledningar, litar inte på mig själv haha. Men vad köpte du för "ersättnings"-rör till brödlådan? Den korrigeringen som gjorde ljudet götigt för dig alltså?
Jag köpte ett sånt som jag lagt in bild på tidigare i tråden, på Aliexpress.
Då är det bara att kapa bort brödlådan och sätta dit röret istället i orginalfästen och dra åt med medföljande avgasklämma. Det tar max 20 min.
Det blir väldigt stor skillnad i ljud.
 
Jag köpte ett sånt som jag lagt in bild på tidigare i tråden, på Aliexpress.
Då är det bara att kapa bort brödlådan och sätta dit röret istället i orginalfästen och dra åt med medföljande avgasklämma. Det tar max 20 min.
Det blir väldigt stor skillnad i ljud.
Ah okej!! men hur gör du vid besiktning då? Hoppas den går igenom eller slänger på db-killern? För antar du inte svetsar på katalysatorn när det är dags för besiktning?
Märkt någon skillnad på effekt eller drag på hojen?
 
Ah okej!! men hur gör du vid besiktning då? Hoppas den går igenom eller slänger på db-killern? För antar du inte svetsar på katalysatorn när det är dags för besiktning?
Märkt någon skillnad på effekt eller drag på hojen?
Jag får se men förmodligen sätter jag i killern för att slippa få en 2a för ljudet.

Om du kollar bilden tidigare så följer det med en rörstump som du kan be nån svetsa fast på brödlådan. Då är det bara att sätta tbx den om man vill återställa.

Katalysatorn sitter inte i brödlådan, den sitter i röret innan katten så den blir kvar med det här moddet.

Jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad i drag. Men det blir snyggare, låter bättre och flera kg lättare.

Ska dock mappa o bänka i sommar så då kanske man kan se om det ger nån hk.
 
Jag får se men förmodligen sätter jag i killern för att slippa få en 2a för ljudet.

Om du kollar bilden tidigare så följer det med en rörstump som du kan be nån svetsa fast på brödlådan. Då är det bara att sätta tbx den om man vill återställa.

Katalysatorn sitter inte i brödlådan, den sitter i röret innan katten så den blir kvar med det här moddet.

Jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad i drag. Men det blir snyggare, låter bättre och flera kg lättare.

Ska dock mappa o bänka i sommar så då kanske man kan se om det ger nån hk.
Ah alright! Coolt!
Har du video på ljudet? :D Nyfiken som fan... ska dra ur dbn ur mitt akra om nån dag men rädd att det inte händer jättemkt för brödlådan är ju gigantisk... Så lite nyfiken på den modden du gjort!
 
Ah alright! Coolt!
Har du video på ljudet? :D Nyfiken som fan... ska dra ur dbn ur mitt akra om nån dag men rädd att det inte händer jättemkt för brödlådan är ju gigantisk... Så lite nyfiken på den modden du gjort!
Har ingen film på min. Kanske kan ordna.
Men annars e det bara att du lyssnar på hur det låter utan brödlåda här:

 
Jag får se men förmodligen sätter jag i killern för att slippa få en 2a för ljudet.

Om du kollar bilden tidigare så följer det med en rörstump som du kan be nån svetsa fast på brödlådan. Då är det bara att sätta tbx den om man vill återställa.

Katalysatorn sitter inte i brödlådan, den sitter i röret innan katten så den blir kvar med det här moddet.

Jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad i drag. Men det blir snyggare, låter bättre och flera kg lättare.

Ska dock mappa o bänka i sommar så då kanske man kan se om det ger nån hk.
Tjenare! Undrar bara om det blev nån mappning och bänkning och isf om det gav något mer än ljud med brödlådan borta?
 
Tjenare! Undrar bara om det blev nån mappning och bänkning och isf om det gav något mer än ljud med brödlådan borta?
Jo det blev det.
AFR-mätningen visade att hojen låg bra i luft/bränsle så mappning hade egentligen inte behövts.
Mappningen gav några hk på toppen och några fler i mellanregistret.
Hojen blev mindre ryckig på låga varv oxå.
Lite trevligare.

Jag skulle inte lägga ut pengarna/besväret igen.
Bara bort med lådan o kör
 
Jo det blev det.
AFR-mätningen visade att hojen låg bra i luft/bränsle så mappning hade egentligen inte behövts.
Mappningen gav några hk på toppen och några fler i mellanregistret.
Hojen blev mindre ryckig på låga varv oxå.
Lite trevligare.

Jag skulle inte lägga ut pengarna/besväret igen.
Bara bort med lådan o kör
Tack för svar! Ja då ryker brödlådan till våren ?
 
har kina helsystem på tjejens 900 mappad ecu , gav goda 118hk på bakhjulet orginal ,gav vilda 127.3hk o betydlig (10nm) mer vrid 3000-50000v efter system o mapp :smasha
(marko i malmö/ecu)
Här ligger man och slöläser en gammal tråd.
Siffrorna i all ära, grymmast måste ju vara 50 000 rpm!!
Hur kan det vara att inte det rönt större uppmärksamhet? Jag menar 50 000 rpm!
 
Här ligger man och slöläser en gammal tråd.
Siffrorna i all ära, grymmast måste ju vara 50 000 rpm!!
Hur kan det vara att inte det rönt större uppmärksamhet? Jag menar 50 000 rpm!
ha ha ja det var ju värre än värst , men nu fick det bli en nolla mindre då
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top