Kawasaki ZX-12R tråden

jupe

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
zx12r
Road2 hade säkert funkat bra då jag kör mest rätt fram:) Det blev ett pilot sport då jag hade en heldel kvar på baksulan och vill ha samma egenskaper både fram och bak. Får väl byta båda sedan om jag inte är nöjd... Men tack för svaret.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
helt ok pris !!

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att låna ut en cdi-box. Har inga signaler till spridare och stift. Har haft hojen på verkstad, dom misstänkte att cdi-boxen har kortslutits (skavda kablar mot gods) av ett eftermarknadslarm som sitter på hojen. Men eftersom dom inte är Kawasakihandlare hade dom inget instrument att mäta cdi-boxen...

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att låna ut en cdi-box. Har inga signaler till spridare och stift. Har haft hojen på verkstad, dom misstänkte att cdi-boxen har kortslutits (skavda kablar mot gods) av ett eftermarknadslarm som sitter på hojen. Men eftersom dom inte är Kawasakihandlare hade dom inget instrument att mäta cdi-boxen...

Ring den här firman,

Rn mc

Jätte trevliga och brukar ha det mesta, köpte själv en cdi box till min 12a där, då jag hade liknande problem, prislapp 2500:- hade den på 2 dar.

Har dock en cdi box där soppapumps signalen e borta, den kan du få, å koppla in och se om din spridare och stift funkar...

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Tjena!

Har starka funderingar på en 12:a. Vad är rimligt att pröjsa för en 00:a med 3700 mil på mätarn, service gjord vid 2600 mil. Ser fin ut och har Gpr- slipon monterat. Ägaren vill ha 50´....
Tacksam för svar:)

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
zx12r -04
Skall du ha en -00 -01 så brukar de ligga mellan 45-55 så det verkar vara ett rimligt pris.Det är lite hur den ser ut oxå. Du får titta på skicket, va kritisk och pruta det finns alltid liten prutmån.

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Ok, tack för svar! Skicket är mycket bra, kawasakigrön dessutom. Numrerad upplaga 094/400...Är det vanligt??
Står i valet och kvalet mellan den här 12:an och en zx9:a -03. Inte lätt att bestämma sig. Blir en del bankörningar i år så, hur är 12:an att köra bana med? Nån som har erfarenhet av detta?

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Nån som vet var man hittar en bra och hyfsat billg försäkring till an 12a.
Tack

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Vad är rimligt att ge för en importerad 12:a -02 med nästan 3000mil på mätaren?

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Är det någon som har uppgift om totalvikt på en zx12:a (2001). Ska reg.bes. och då behövs tydligen den uppgiften.

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Strul, strul och åter strul...
Har en importerad zx12:a från England som jag ska reg.bes. Köpte den i höstas och ungefär samtidigt bestälde jag ett framlyse på ebay.de för högertrafik. Så långt allt väl, men idag när jag skulle montera det nya lyset så såg jag att de var identiskt (samma nr på alla delar) med det som satt på från början.:huvet
Läste i en annan tråd, som jag nu inte kan hitta, att det sitter pilar på själva lampglaset och på mina pekar dom åt vänster, verkar inte bra...
Skulle någon vilja vara så vänlig att kolla dessa pilar på sin hoj.

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
zx12r -04
Har en importerad zx12:a från England som jag ska reg.bes. Köpte den i höstas och ungefär samtidigt bestälde jag ett framlyse på ebay.de för högertrafik. Så långt allt väl, men idag när jag skulle montera det nya lyset så såg jag att de var identiskt (samma nr på alla delar) med det som satt på från början.:huvet
Läste i en annan tråd, som jag nu inte kan hitta, att det sitter pilar på själva lampglaset och på mina pekar dom åt vänster, verkar inte bra...

Totalvikt 210kg (torr)
har kollat på min -04 men kan inte hitta några pilar (den är ju stort sett likadana) så jag vet inte.:confused:

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n

Hej!
Jag har en 00:a och pilarna pekar åt vänster sida på hojen.alltså om du står framför hojen så pekar dom åt höger.
Texten och nr är:
HC/RHC/R PL
E13 12.5
12.5
029628
020480

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Hej!
Jag har en 00:a och pilarna pekar åt vänster sida på hojen.alltså om du står framför hojen så pekar dom åt höger.
Texten och nr är:
HC/RHC/R PL
E13 12.5
12.5
029628
020480

Tack för infon. Det är samma som på min... Jag blir förvirrad för på kompisens hoj och och dom jag tittat på pekar pilarna åt andra hållet eller en dubbelpil åt båda hållen. Äh, va fan det är bara att åka och prova på besiktningen så får vi se...

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Hej på er.
Nu e jag en stolt och lycklig ägare av en 12:a -02 som gått 2000 mil :yoparty, så nu längtar man bara efter vår och torra vägar.
Bild på hojjen kommer.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...