Tjenare.
Många här säkert sett denna hojen innan men meningen med denna tråden är vad jag kommer göra och lite av vad jag redan har gjort.detta bygget var riktigt oseriöst (bakramen iaf). Så allting har bytts ut nu till bättrer delar. förr förra ägaren sa att det var gixxer gafflar,bakram,sving m.m men visade sig att det som var bytt var: yamaha thunderace 1000 r 96-97 gafflar, gixxer 00-03 sadel samt bakkåpan. Anledningen till att det blev som det blev nu var för att jag skulle kunna skjutsa då det ej var möjligt innan. Så åkte till bike i trollhättan och fick en komplett bakram till en bra pris och sen hem och byta MEN självklart var de ju inte en sån bakram. var en orginal som var avkapad så bakdelen fick mera lutning framåt. Eftersom jag har bestämt mig för att kunna skjutsa så ska detta bara genomföras. Så nu i skrivande stund är nog dom 2 nya fästena till bakramen samt tank färdigsvetsade.
Det som har inhandlats är:
yamaha mt-03 framlampa
ebc belägg fram och bak
koso rx2n hastighetsmätare
ebc lameller + fjädrar till kopplingen
nytillverkad stålomspunnen bromsslang bak
skjutssadel
underkåpa
och massa annat smått och gott
det som ska göras/köpas in:
skaffa r1:a gafflar + nedre styrkrona och framkåpan
nytt rostfritt grenrör med ny ljuddämpare
stålomspunna slangar till bromsarna fram + till kopplingen
cnc frästa fästen till framlampan
backspeglar + fästen
svetsa på 2 "tunnlar" på tanken så man får ner kalluft
bygga egna sidokåpor
nykedja
nya lager till hjulen och svingen
pulverlacka ramen samt lacka tank,kåpor m.m i den nya kawasaki z750 r:s grönmetallic
Många här säkert sett denna hojen innan men meningen med denna tråden är vad jag kommer göra och lite av vad jag redan har gjort.detta bygget var riktigt oseriöst (bakramen iaf). Så allting har bytts ut nu till bättrer delar. förr förra ägaren sa att det var gixxer gafflar,bakram,sving m.m men visade sig att det som var bytt var: yamaha thunderace 1000 r 96-97 gafflar, gixxer 00-03 sadel samt bakkåpan. Anledningen till att det blev som det blev nu var för att jag skulle kunna skjutsa då det ej var möjligt innan. Så åkte till bike i trollhättan och fick en komplett bakram till en bra pris och sen hem och byta MEN självklart var de ju inte en sån bakram. var en orginal som var avkapad så bakdelen fick mera lutning framåt. Eftersom jag har bestämt mig för att kunna skjutsa så ska detta bara genomföras. Så nu i skrivande stund är nog dom 2 nya fästena till bakramen samt tank färdigsvetsade.
Det som har inhandlats är:
yamaha mt-03 framlampa
ebc belägg fram och bak
koso rx2n hastighetsmätare
ebc lameller + fjädrar till kopplingen
nytillverkad stålomspunnen bromsslang bak
skjutssadel
underkåpa
och massa annat smått och gott
det som ska göras/köpas in:
skaffa r1:a gafflar + nedre styrkrona och framkåpan
nytt rostfritt grenrör med ny ljuddämpare
stålomspunna slangar till bromsarna fram + till kopplingen
cnc frästa fästen till framlampan
backspeglar + fästen
svetsa på 2 "tunnlar" på tanken så man får ner kalluft
bygga egna sidokåpor
nykedja
nya lager till hjulen och svingen
pulverlacka ramen samt lacka tank,kåpor m.m i den nya kawasaki z750 r:s grönmetallic
Bifogat
-
n666951065_1236646_4660.jpg50.3 KB · Visningar: 114
-
n666951065_2877485_231200.jpg57.2 KB · Visningar: 96
-
DSC_0506.jpg218.8 KB · Visningar: 112
-
DSC_0507.jpg241.9 KB · Visningar: 96
-
DSC_0108.jpg234.1 KB · Visningar: 195
-