Kawasaki zx6r Ninja "Yunīkuna Jari omocha"

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Åkte ju på en "liten" roadtrip i helgen (150mil) och hämtade upp en zx6r -97 jag tänkte bygga lite på nu i vinter :) vad det ska bli håller jag lite småhemligt just nu ^^
Men det kommer väl fram så småningom :)

det är lite småfix på den då den är stöldskadad (har papper från polisen, ägarpapprena, serviceboken,till och med leveranskvittot från -97. så den är helt laglig ifall det lät lite suspekt)
det som är skadat är då tändningslås, tanklock mm...
lacken är även lite ehm.. speciell? någon tuff 16åring som inte vet vad maskering är utsatte den för ett gäng sprayburkar i mattsvart format i samband med stölden då..
och jag vet inte hur man får för sig att dekalrensa plastkåpor med roterande stålborste, men det är det någon som gjort med :)
MEN detta gör icke någonting då den ska få sig en rejäl omgång i garaget nu i vinter!

kan ju börja med att kasta upp ett par bilder på räserfräsarn innan jag börjar detta bygge :)

IMAG0897.jpg

IMAG0900.jpg

Ska ner till garaget idag, riva bränslesystemet och rengöra det då den stått ett bra tag. den kickar igång på startgasen och vill fortsätta på bränslet, men inte tillräckligt. så det blir att fixa det som första prio.
sen imorgon svänger jag förbi mitt gamla jobb (däckverkstad) och beställer hem några riktigt schyssta sulor till denna blivande sommartuktare ;)

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Ja då den stått ett bra tag och enbart går på startgas så rev jag ner bränslesystemet och gjorde rent.

har aldrig varit med om nå värre kan jag säga. Nålarna på vakuumthrottlarna var så fast ärgade att jag var tvungen att bryta upp throttlarna med skruvmejsel..
ser ut som dieselmonster i flottörhusen också.
och tanken hade en ca 2cm tjock beläggning av "rostklet" förmodligen ifrån låshaken från tanklocket som mest troligt ramlat ner när dom brytit upp tanklocket.
for iväg på gamla jobbet och syrabadade insidan av tanken igår, gasarna är rena och fina nu med :) nya fräscha slangar sitter på, samt ett nytt filter och en rengjord pump :)
här är några extremt vackra bilder på gasarna :
IMAG0921.jpg

IMAG0922.jpg

IMAG0924.jpg

IMAG0928_1.jpg

däckena väntas komma nästa vecka då dom fanns på europalager. och ska iväg och storhandla en hög delar nån dag framöver :)
siktar på uppstart idag i alla fall!
Det var allt för denna gång :)

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
okej, så jag fick igång den igårkväll. men enbart nån sekund per gång innan den dog av. öppnade luftburken och såg ganska snabbt att vakuumventilen som sitter framför/under burken har i princip dränkt burken med sås..
är inte säker men antar att det är någon uppdaterad version av tratten som sitter framtill på zzr som går till gasarna och trycker in mer sås ju mer luft som kommer in?
Det jag är rätt säker på är att den jäkeln inte ska fylla burken med bensin! så, vad lider den av? någon som har nån idé? :)

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Mini update!

drog iväg och köpte fatbarstyre och risers ikväll, mattsvart styre och pianolackade risers. askalas!:)
(notera att mitt mål med detta bygge är göra nånting riktigt häftigt på en begränsad budget av en kawa som var påväg ur tiden, så det blir inte det dyraste och bästa av allt)

IMAG0954_1.jpg

köpte även dessa skydd, får la se om man kan fixa till dom så dom ser lite bättre ut. eller om man bara skrotar dom direkt :)

IMAG0959_1.jpg

Det var allt för ikväll tror jag :) imorgon blir det garaget och fixa soppakrånglet på den!
Ha det.

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Ja men det är väl dags att spräcka hemligheten om vad det kommer bli för bygge, ni kanske har trott att det skulle bli ännu en tråkig och icke orginell streetfighter.
men icke! Kan ju börja med att visa däcken jag beställde och äntligen fått hem!
Bakdäcket är av dimensionerna 180/55 -17
och framdäcket är 130/70 -17
mycket bärighet här :D
Här i jämförelse med ett cross framdäck :)
Lita på mig, det här bygget kommer bli fett!

IMAG0989.jpg

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Hoppas du får till en snygg hoj, nyfiken på resultatet!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Förstod att det skulle bli lite mer intresse när jag mer eller mindre avslöjat vad som komma skall ;)
däckena åker på nu i början av nästa vecka, langar upp nån bild då så ni får dregla lite :D

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Så ja, nu har jag klickat hem 5 meter vinyl som hojen ska kläs in i :)
en hemskt fulfrän stickerbomb-liknande vinyl, jag vill att hojen ska sticka i ögonen på folk och den här var verkligen en perfect match :)

bild på vinylen:

PVC-Calendared-PVC-Stickerbomb-Stickers-Brave-Overdo-Sticker-Warps-For-Car-Decoration-Bubble-Fre.jpg

Vill ju helst inte avslöja saker som vinylen, däcken mm.. då jag gillar överaskningsmoment. men vad är poängen med en projekttråd då liksom?
Det var allt för tillfället :)

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
påbörjade "eldragningen" idag, fast egentligen heter det väl kabelrensning då det mesta kommer försvinna
IMAG1005_1.jpg
sen kastade jag ihop den lite snabbt så den går att frakta då jag ska in med den på mitt gamla jobb och kränga på nya sulorna :D bild kommer imorgon då sulorna sitter på :)
IMAG1007.jpg

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Nu sitter däcken på :) man börjar skymma nånting riktigt häftigt i denna gamla "föredetting" nu.
Hoppas ni är lika nyfiken på att se slutresultatet som jag är :D

IMAG1029_1.jpg

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Ska det bli en ishoj eller en lerrejser?? (lerrejser lerrejser lerrejser kom igen nu) :tungan

blir en riktig grussprättare det här ;) blir ev en ishoj till nästa vinter, men inte i år :)
anledningen till bygget var att jag köpte en -00as yz 250 i somras (sålde den efter ca 2 veckor), men man fick ju ligga i skogen och bränna ur den på 5an för att känna det minsta adrenalinrus..
jag känner att jag behöver nånting man nästintill skiter ner sig av i skogen, och vad passar bättre in än en zx6r då? ja kanske en zx9 då men så många kallingar äger jag ej :)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
blir en riktig grussprättare det här ;) blir ev en ishoj till nästa vinter, men inte i år :)
anledningen till bygget var att jag köpte en -00as yz 250 i somras (sålde den efter ca 2 veckor), men man fick ju ligga i skogen och bränna ur den på 5an för att känna det minsta adrenalinrus..
jag känner att jag behöver nånting man nästintill skiter ner sig av i skogen, och vad passar bättre in än en zx6r då? ja kanske en zx9 då men så många kallingar äger jag ej :)

Yes yes yes riktigt gryyyyyyyymt, ska följas :yoparty

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
okej, så jag börjar bli jäävligt less på förgasarbryggan.. jag har alltså syratvättat gasarna 4 ggr(nästan så aluminiumet börjar ta stryk), ultraljudstvättat, trycksatt nålsäten/munstyckessätet med 10bars lufttryck, blåst med högtryckstvätt (rejäl tvätt), dieselbadat 3 dygn nu, rensat med nål, powerclean, superfoam mm... men 3 av 4 är fortfarande helt stum mellan huvudmunstycket och nålsätet.. någon som har nått tips på vad man ska göra? ska prova kristallolja senare, men efter det är det tametusan slut på idéer..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC