Kawasaki zx6r Ninja "Yunīkuna Jari omocha"

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
avgassystemet "klart" ska smeta på lite värmetålig färg sen på med avgasbandage från kollektorn och bakåt! :)

avgas1.jpg

avgas2.jpg

försökte få lite "bakom sidokåpan lika coolt som en cross" stuk på det. gick väl sådär :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Bra kämpat. Pers. tror jag det skulle bli ännu bättre om du försöker få dämpare att följa en annan linje, övre staget på bakramen fortfarande innanför plasten.
Bara en idé.

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Bra kämpat. Pers. tror jag det skulle bli ännu bättre om du försöker få dämpare att följa en annan linje, övre staget på bakramen fortfarande innanför plasten.
Bara en idé.

Har försökt få en liten bättre placering, men även fast det är en väldigt liten och smidig ljuddämpare så kan jag nog inte placera den bättre än vad jag gjort. placeras den längre in kommer den att ta i däcket när den fjädrar ihop. Men det är något jag har funderat på väldigt mycket. sen är det inte ett permanent avgassystem då jag har som tidigare sagt planerat att stressfläktsmata den :)

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Påbörjat "förbättringar" av elsystemet. hoppas elschemat jag använder visar rätt nu bara :gnissla
Satte ihop elschemat och tejpade upp det på väggen, jävligt smidigt att springa och kika på.
har tagit bort allt onödigt dravel så som blinkers, baklyse, framlyse samt tuta mm.. fattar inte hur kawasaki kan tycka att allt sånt är nödvändigt på en cross? :va

1743681_10152272627984711_1853177214_n.jpg

1962706_10152273030294711_2085479795_n.jpg

spännande och se om den startar sen då :yoparty

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Jahapp, då är all grov kabelrensning klar. det som är kvar är att koppla ihop dödare, startare, och mitt flåsiga tändningslås innan det är dags för att testa ut om elsystemet lirar :gnissla

Har byglat över 3 st startspärrar nu (stödet, friläge samt kopplingshandtaget) så förhoppningsvis tabbade jag mig inte.

Så stor blev den slutgiltiga högen med onödigt lull-lull:dummer

el3.jpg

numera går det endast 3 kablar till tändningslåset, 2till dödaren, 2 till startknappen, samt 2 till oljetrycket.
Det är typ.. allt?
men jag har självklart märkt upp och sparat kablar (isolerat ändarna ordentligt, självklart) som ev kan behövas senare, så som vattentemp, varvräknare mm..

el1.jpg

el2.jpg

Så fick det blir :)

förresten har jag hört talas om att borås har en helt nybyggd backsprint-bana, som ska provtävlas den 4maj samt ha sm i backsprint vecka 27. Ska kolla upp lite krav på maskiner mm... innan men annars siktar jag på att ställa upp iaf på provtävlingen :yoparty

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Klickar hem ett bakdrev senare idag modell pizzasize (47 vs original 39), får se om det även blir ny kedja nu eller efter löning. Blir nog inget framdrev då mindre framdrev ökar belastningen på kedjan.

Har även mailat Borås motorklubb ang reglemente inför deras backsprint tävling.

Det som är kvar att göra nu är:
bygga bakram
lacka ramen, fälgarna, massa smådetaljer
bygga någon form av dyna (funderar på att testa den beprövade metoden med liggunderlag)
fixa gasvajer justeringar till gasrullen
permanenta fästen till framskärm/crossplatta/tändningslås/sidokåpor/bakskärm
lacka avgassystemet

Sen måste jag införskaffa:

en dödare som separerar kablarna vid nedtryckning (den jag har nu gör tvärtom, så för att få igång hojen måste jag hålla ner dödaren)
bromsbelägg fram+bak
längre kedja
mesh-tyg till inloppen för luftburken
nya fotpinnar
olja/filter

Sen är den "klar" för säsongen 2014 :rock

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Började med dynan igår, alu-platta som bas och liggunderlag från jula som dynmaterial :) får se om jag får till det nå vettigt eller om jag skrotar det :)

Bilder såklart :)

dyna1.jpg

dyna2.jpg

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Dynan "klar" lite småputs och så sen idag ska jag fara iväg och köpa lite överdragsmaterial :)
Märkte ganska snabbt att det inte är någon "komfort" dyna direkt. men äh vafan svanskotor är till för att brytas ;)

dyna3.jpg

dyna4.jpg

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
klädd och klar, hade förväntat mig mer motstånd från materialet, men allt lirade på fint och efter mindre än en halvtimme var det klart! :)

Helt acceptabel dyna med tanke på att det är första dynan jag gjort :)

dyna5.jpg

dyna6.jpg

dyna7.jpg

dyna8.jpg

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Dynans basplatta klar, fästen för plattan klar.
Enda nackdelen (förutom att dynan är lite kantig och tråkig då) är att när jag drar åt dynan mot plattan så pressas den ihop lite så att överdraget börjar slacka lite, men det skiter väl en rocker i:yoparty

Helt klart godkänd med tanke på tid/kvalitéts skalan..

lite bilder på hur det ser ut ungefär :

dynan.jpg

dynan2.jpg

dynan3.jpg

dynan4.jpg

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Ramen "lackad" ser okej ut, ska väl på med någon form av grafik med :)

ram.jpg

Lite ot, började mitt nya jobb som mc-mekaniker idag på Northbike Umeå. jävligt gött jobb! :D

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Kommer inte hinna vara så mycket alls i garaget numera, pendlar varje dag till jobbet och en "tidig" eftermiddag kommer jag hem runt 19:00.. försöker finna tid till att springa ner till garaget, men som sagt det blir tight...

Förövrigt trivs jag hur bra som helst uppe på northbike, helskönt gäng jag jobbar med, jävligt fin verkstad, och jag får skruva i hojar dagarna ut! :)

Helt klart värt att pendla 20mil tur/retur om dagen :)

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Tyvärr har jag haft fullt upp senaste tiden, har ej hunnit göra nånting alls i princip.

Och nu när jag hämtat 1100an ifrån vinterförvaringen har jag hållit på med den när jag haft tid över.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC