Kawasaki ZX7RR 12900:-

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Toyman skrev:
2621042 :) Denna helt gröna variant utav dubbel R är till salu på blocket nu nov 2006.
Kolla den så får ni ett hum utav prisnivån.

http://www.blocket.se/vi/7957095.htm?ca=15_s

Någon som har info om denna variant, Är den en bastard?:huvet

En kille som tror att han har världens mest unika motorcykel, ja lika ovanlig som Yamaha R7.

Han är bara kollossalt opåläst och varje gång jag ser annonsen skrattar jag ihjäl mig. Han har nu sänkt priset från 90.000kr till 70.000kr.
Varför det då? Har hojen gått sönder under tiden han inte fått den sålt så att han måste sänka priset med hela 20.000kr?

Nej, det är för att hojen är värd kanske som absolut mest 50.000kr och det är att ta i som fan verkligen.
Minns inte om det togs in dubbelR i Sverige, men troligtvis är denna gröna dessutom importerad, vad det nu ska spela för roll.

Jag hade köpt den gröna i somras för 50.000kr men han begärde ju 90 då :D
Köpte min enkelR -00 istället i dessutom bättre skick. för under hälften av de pengar han begärde då.

Han köpte den kanske för 70tusen för några år sen utomlands och tänkte tjäna lite på det i somras - nu vill han bara ha igen pengarna antar jag.

Jaja, man får ju göra som man vill.

Jag har originalkvitto på min BMW750iL -90 på 1,1miljoner - det ska jag begära för den om den ska ut på blocket :tummenupp
 

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Falun
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Kan nån förklara vad som e skillnaden på R och dubbel R?


tack för svar.....
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
MatteH skrev:
2621260 Kan nån förklara vad som e skillnaden på R och dubbel R?


tack för svar.....

Du är väl nummer 47 som frågar det...

Flatslideförgasare, aluminiumtank, andra kammar, tätstegad låda, ensits, andra kolvar, justerbar sving, annan bakstötdämpare och ingen svenssonhoj direkt, dock ej så speciell att man får några 70 lök för den :rofl
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bakramen är visst lättare med på en dubbelR.
Var för mig att det var något med framgaffeln med, nån justeringsmöjlighet som inte finns på enkelR men minns inte - har svårt att tro det med.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Mavve skrev:
2621289 Bakramen är visst lättare med på en dubbelR.
Var för mig att det var något med framgaffeln med, nån justeringsmöjlighet som inte finns på enkelR men minns inte - har svårt att tro det med.

Är dubbelR:en något att ha då? Prisskillnaden mellan den vanliga och dubbelR:en motiverar verkligen inte ett köp.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
En RR är kul som sammlarobjekt, på gatan fungerar nog en vanlig ZX7R bättre pga utväxligen och för att man kan skjutsa brudar...:tuttar (dom blir som galna av en ninja!)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Kawa ZX7RR årsmodel 1996

Mavve skrev:
2621289 Bakramen är visst lättare med på en dubbelR.
Var för mig att det var något med framgaffeln med, nån justeringsmöjlighet som inte finns på enkelR men minns inte - har svårt att tro det med.

:) Helt rätt det är en annan bakram på denna. Årsmodel 1996 dubbel-R har justerbar gaffelvinkel. Men jag tror att det behövs en del verktyg och delar ur Kawas Superbiketrimmset för att lyckas med detta!:näsblod
 

Bifogat

  • IMG_0020 b.jpg
    IMG_0020 b.jpg
    116.1 KB · Visningar: 155

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Tycker att min har asfult rör. Någon som har någon aning om de rostfria från dubbelR:en passar på min?
 

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Ale
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
abethebabe skrev:
2620614 tjena nicke! så mkt skavanker tycker jag inte att den hade! nu har du lite å pilla med fram till vårkanten, ha det gott och tack för sällskapet i lördags morse:)


Nja lite smått o gott var det på tanken iaf :tungan
Men men har fixat en kille som fixar bucklorna o lackerar om bågen för 4lådor öl nu ;) Så efter det blir det ju en kalas hoj, dessutom visade det sig att cykeln redan var strypt till 25kw så lite mindre att göra på den än tänkt iaf.

Det är nog jag som ska tacka för sällskapet, fick ju sitta ett tag själv innan någon kom som ville ha en annan båge än mig.. :tungan
Ha det gött
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Toyman skrev:
2623225 :) Helt rätt det är en annan bakram på denna. Årsmodel 1996 dubbel-R har justerbar gaffelvinkel. Men jag tror att det behövs en del verktyg och delar ur Kawas Superbiketrimmset för att lyckas med detta!:näsblod

Godkväll Tyoman. Måste bara påpeka att jag har skickat ett PM till dig.
Klicka på det blinkande kuvertet längst upp till höger :tummenupp
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Vi åkte oxå dit men sam sagt det gick undan! Det blev en Gsx 600 F i borås istället.
 

Bifogat

  • projekt hoj för vinter -06.JPG
    projekt hoj för vinter -06.JPG
    67.9 KB · Visningar: 120

Anders.A

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
två zx6r 05:or
Fan att inte jag köpte den då! Jag skulle ju fått den för 10000kr dagen innan. Alla vill ju veta varför den var så billig, saken var den att den hojen och två till blev stulna. De hittades sedan i Gbg. Firman fick ut bra med pengar från försäkringen, där av kunde dom då säljas till ett grymt bra pris.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fan att inte jag köpte den då! Jag skulle ju fått den för 10000kr dagen innan. Alla vill ju veta varför den var så billig, saken var den att den hojen och två till blev stulna. De hittades sedan i Gbg. Firman fick ut bra med pengar från försäkringen, där av kunde dom då säljas till ett grymt bra pris.
Fick firman tillbaka hojarna och en summa pengar?
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........

Bifogat

  • ZX7RR%201997.jpg
    ZX7RR%201997.jpg
    15.1 KB · Visningar: 82
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top