Tag det GRÖNA gänget
torsdag 3 juni.
Har ej fått igång 96an ännu, får se till helgen.
Lite text i min mcdagbok blogg nedan
Söndag 3 maj: 2326
Dåligt väder är på g, gick upp tidigt och hade ingen större lust att åka ner till garaget men hade ingen större lust att sova mera heller. Planen är väl att få kört några mil Kawasaki, 96an är det många år sedan jag körde, tror det var 2003 den hösten när jag köpte den. 93an körde jag en runda med förra året. 91an har jag ej kört. På öppet hus hos Bilprovningen förra helgen lyckades jag ju inte få med 96an för ena förgasaren flödade över.
En enkel liten frukost, på med Eddie Lawson skinnet och överdragsjacka. CB750 familjens allt i allo bruksmaskin blir det ner till garaget. Baxar fram 96an, det läcker ej ur någon förgasare så jag startar upp den. Den knallade igång direkt.... men inte på alla fyra, håller igång maskin i tanken att den ska komma igång i tackt med att värmen stiger i motorblocket. Den går pissigt på låga varv känns som den går som en misil på högre varvtal men vet ochså att det kan vara en hörselvilla, den baktänder och eldar ur kolfiberburken. Jag kommer nog inte undan, måste se över stiften och kanske ge mig på lågfartssystemen i förgasarna tror jag ska försöka få i lite kemikalier!
Klockan tickar på och det känns som att tiden går ut för en f-l-körning. Jag rullar ut de andra och varmkör dom, kalla hårda racingstift kräver ju en ordentlig uppvärmning annars är changsen stor att de bråkar vid nästa startförsök. Vi rullar runt lite på bakgården. Jag bestämmer mig för att ta ut 91an på gatan. Rullar in de andra och klär på mig utrustningen.
Klockan är nu över 07.00 och lilla staden Kungsbacka vaknar så sakta upp, jag åker upp till Statoil för att kolla luften och se om de ska i lite fräsch bensin. Ser att det skvimpar omkring bensin och tänker det verkar vara halvfullt. 91an är tjurig som fan när den e kall så fort jag rör gasen tjöver den sig men med genomvarm motor går den klockrent. Kör ut mot Tölö, Hjälm och Rossared, stannar och tar lite kort det är mulet och då funkar lilla digitalkameran bäst, bilder i fullt solsken blir ju alldrig helt ok. Kosserna har släppts ut och de rusar i hagen emot mig, de är ruskigt nyfikna på grön maskin och gubbe i rött! Kör vidare upp mot Fjärås och tänker att jag lägger ett varv runt Lygnern Ring, prupp prupp pruppp så stannar maskin......... va nu då. Jag kollade ju soppanivån, slår över till reserven och ber till någon (kawaguru) och startar hojen. Det blev inge varv runt Lygnern, shit jag kände riktigt för detta nu. Tillbaka till garaget: Half Mission Completed and the rest to be done later! 22km på Kawan blev det. Lite värme i däcken blev det men de är troligsvis ifrån sent 90tal, jag köpte hojen hösten 2002 och detta är premiärturen? Det är till att hålla på sig!!!
Åker långa vägen hem och kommer lagom till frukost. Tänker kanske åka ner till garaget senare till kvällen. Dagen.... solar lite mellan molnen och gräver upp en hink Maskrosor. Det börjar regna och jag tappar lusten för en garagekväll. Det blir Van Veeteren istället, te och lite tilltugg. Toyman
Har tappat en svart knäpuck..... någon hjälpa!
Det blev ca 5 mil idag