Ok nu är jag i upplösnings tillstånd.
Får väl börja från början.
Köpte mig en hoj av märket i trådens rubrik.
Jo sa säljaren hon behöver nog bara få förgasarna synkade så ska hon nog gå bra. (yeah right)
I vilket fall, synkade man förgasarna perfekt gick hon som en hög med skit. tände i förgasarna smällde i avgasröret skenade i varvtal om vart annat, tomgång fanns inte.
Ok inte mer med det ner med förgasarna jo dom var fulla med skit å det grövsta.
Och ett hundratal idioter hade varit i dom förgasarna innan, o-ringar var ersatta med aluminum foile munstyckena såg ut som en gamling på hemmet med grav parkingson hög på koffein sittandes på en industritvättmaskin full med tegel i centrifug hade försökt lossa med en slö kniv. (gravt misshandlade då alltså)
Så var ju bara att beställa en renoverings sats.
Så renoverade alla fyra förgasare, skillnad?
Knappt märkbar
Så ner med tändsystemet, btw stiften var det första jag bytte när jag fick hojen.
hittade inga fel och gnistan var till belåtenhet.
om än smal som ett hårstrå, men har fått för mig att det är fullständigt normalt på dessa hojar. den var blå och fin iaf.
Skillnad? nope
Okej kompprov då?
Jorå det var inga fel där heller.
Har kollat flottörhöjden och den stämmer också btw.
Då gjorde vi som så och detta var efter att vi haft förgasarna nere för andra gången (smeka in flottörhöjden eller rättare sagt bränlenivån till perfektion bara för att utesluta det iaf) så gjorde jag en grunsinställning på spjällen så alla var precis lika mycket öppna.
Skillnad? nope
Då gjorde vi som så att vi slet av avgassystemet och kollade på lågorna.
blåa lågor ur två av burkarna, så vi synkade helt enkelt så att hon gick på alla 4 burkar genom att kolla på lågans längd, försökte ställa soppablandningen också men det ville sig inte (gjorde ingen hörbar skillnad och lågorna var fortfarande lika blå när vi gav henne max med soppa)
En grej jag vet med säkerhet med tanke på hur mycket vi fick skruva är att hon absolut inte är nära där hon borde vara, spjällen står olika så mycket är säkert, (var en jävla massa varv innan hon började komma igång på tvåan)
Men men positivt hon går ju på alla nu
Självklart ut och provköra, inte mycket till vrid och mellan register (som brukligt när man har fritt blås) men jävlar vad hon kom på varvtal.
Frid och fröjd på med avgassystemet igen ut och drog en repa till.
Bra med vrid och så nu men stendöd på varv, nästan som en moppe som fyrtaktar men hon orkar vidare i varv men det i väldigt sakta takt.
provade att ge henne lite choke och det blev värre dvs gick hon troligen för fett.
Okej trött på skiten åkt hem och gjorde annat.
Tillbaka hos hojen idag gissa hur hon gick när jag startade henne?
SAMMA SOM INNAN VI "SYNKADE"
Dvs stendöd på cylinder 2.
och baktände.
Faktum är att jag har slut på ideer, vette fan vad som är fel på hojen.
Måste fan vara en demon som bosatt sig i motorn eller något för hon följer inga som helst regler. är det bara att montera ner henne i molekyler och högtryckstvätta alla delarna i vigvatten som gäller eller vad är det frågan om?
Med vänlig hälsning Hemmek
Får väl börja från början.
Köpte mig en hoj av märket i trådens rubrik.
Jo sa säljaren hon behöver nog bara få förgasarna synkade så ska hon nog gå bra. (yeah right)
I vilket fall, synkade man förgasarna perfekt gick hon som en hög med skit. tände i förgasarna smällde i avgasröret skenade i varvtal om vart annat, tomgång fanns inte.
Ok inte mer med det ner med förgasarna jo dom var fulla med skit å det grövsta.
Och ett hundratal idioter hade varit i dom förgasarna innan, o-ringar var ersatta med aluminum foile munstyckena såg ut som en gamling på hemmet med grav parkingson hög på koffein sittandes på en industritvättmaskin full med tegel i centrifug hade försökt lossa med en slö kniv. (gravt misshandlade då alltså)
Så var ju bara att beställa en renoverings sats.
Så renoverade alla fyra förgasare, skillnad?
Knappt märkbar
Så ner med tändsystemet, btw stiften var det första jag bytte när jag fick hojen.
hittade inga fel och gnistan var till belåtenhet.
om än smal som ett hårstrå, men har fått för mig att det är fullständigt normalt på dessa hojar. den var blå och fin iaf.
Skillnad? nope
Okej kompprov då?
Jorå det var inga fel där heller.
Har kollat flottörhöjden och den stämmer också btw.
Då gjorde vi som så och detta var efter att vi haft förgasarna nere för andra gången (smeka in flottörhöjden eller rättare sagt bränlenivån till perfektion bara för att utesluta det iaf) så gjorde jag en grunsinställning på spjällen så alla var precis lika mycket öppna.
Skillnad? nope
Då gjorde vi som så att vi slet av avgassystemet och kollade på lågorna.
blåa lågor ur två av burkarna, så vi synkade helt enkelt så att hon gick på alla 4 burkar genom att kolla på lågans längd, försökte ställa soppablandningen också men det ville sig inte (gjorde ingen hörbar skillnad och lågorna var fortfarande lika blå när vi gav henne max med soppa)
En grej jag vet med säkerhet med tanke på hur mycket vi fick skruva är att hon absolut inte är nära där hon borde vara, spjällen står olika så mycket är säkert, (var en jävla massa varv innan hon började komma igång på tvåan)
Men men positivt hon går ju på alla nu
Självklart ut och provköra, inte mycket till vrid och mellan register (som brukligt när man har fritt blås) men jävlar vad hon kom på varvtal.
Frid och fröjd på med avgassystemet igen ut och drog en repa till.
Bra med vrid och så nu men stendöd på varv, nästan som en moppe som fyrtaktar men hon orkar vidare i varv men det i väldigt sakta takt.
provade att ge henne lite choke och det blev värre dvs gick hon troligen för fett.
Okej trött på skiten åkt hem och gjorde annat.
Tillbaka hos hojen idag gissa hur hon gick när jag startade henne?
SAMMA SOM INNAN VI "SYNKADE"
Dvs stendöd på cylinder 2.
och baktände.
Faktum är att jag har slut på ideer, vette fan vad som är fel på hojen.
Måste fan vara en demon som bosatt sig i motorn eller något för hon följer inga som helst regler. är det bara att montera ner henne i molekyler och högtryckstvätta alla delarna i vigvatten som gäller eller vad är det frågan om?
Med vänlig hälsning Hemmek