kawazaki

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Arlöv
Hoj
KTM 690 SMC
kawasaki

huh?
jag har en kawa 89:a i mitt garage
med luftgummi mellen knasare som torkat o krympt? :confused: krupit av knasarne o e hårda som bakelit!!! :mad:

ja vet ej hur jag ska få av dom pga att dom e så hårda ska man ta av hela knasarraden eller behövs de?
hade vatt skönt om man slapp
 

Bifogat

  • carbs.jpg
    carbs.jpg
    38.8 KB · Visningar: 267
Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Prova att värma dom med hårtork för att få dom lite mjukare. Det bästa är nog att byta ut dom, men då måste förgasarbryggan ut först. Ett riktigt slitigt jobb.
Kawasaki stavas med "s" förresten..
 

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Arlöv
Hoj
KTM 690 SMC
ber om ursäkt för stavfelet de blir inte det sista:)
tack för tipset.
e de inte slitigaste att få ihop de igen?
några andra tipps om vad som helst om bågen?
kan man inte köra utan kåpor?
den e fetare då
 

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Det kan vara rätt jobbigt både att få loss och dit förgasarna, om det är helt omöjlig att få dit dom tror jag att man kan lossa motorfästena som sitter framför topplocket och det övre av de bakre fästena och vinkla ner motorn.
Då ökar avståndet mellan luftburken och motorn och det går mycket lättare att få dit förgasarna.
Visst kan du köra utan kåpor om du vill.
 

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Arlöv
Hoj
KTM 690 SMC
gick skitbra me hårfönen nu väntas bara de nya gummina
hoppas de inte e för jävligt
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
chmielex skrev:
gick skitbra me hårfönen nu väntas bara de nya gummina
hoppas de inte e för jävligt
De nya kommer att vara bra mycket mjukare. (om dom inte legat på lagerhyllan i 20 år.. :rolleyes: )
Skulle dom visa sig för jobbiga kan du doppa dom i kokande vatten för att få dom genomvarma.
Lycka till. :tummenupp
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Köp/Låna en Haynes eller Clymermanual. Jag gissar att du har bensinslang mellan kran och förgasare, vacuumslang från kran till ett 1:ans insug, 2 ventileringsslangar, 4 dräneringsslangar och dränering från luftburken. Kanske har du några till. :)
Bara att fundera, svära och försöka lista ut vad som ska vart eller kan undvaras. Om du inte får ihop det, ta lite bilder och lägg upp så ska vi nog kunna hjälpa dig.
 
Last edited:

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Arlöv
Hoj
KTM 690 SMC
fan altså jag älskar dennna sidan de finns ju inget som e omöjligtg med er hjälp!!! :Bugar
 

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Arlöv
Hoj
KTM 690 SMC
för att dom va för stora fixat nu
så hoppas jag
 

Bifogat

  • 4 u.JPG
    4 u.JPG
    59.3 KB · Visningar: 79
  • 4 me.JPG
    4 me.JPG
    47.5 KB · Visningar: 73

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Arlöv
Hoj
KTM 690 SMC
dom som sitter på knasarna sitter där dom ska ju men de e dom från den lille pumpen eller va de nu e
 

execute

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
har ingen längre
gummi till förknasare

testa att spruta lite såpa vatten på dem för det är väl spår i dessa oxå och andvända hårtork
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top