KBC hjälmar

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Borkas skrev:
Var kan man få tag på KBC hjälmar???
Någon som vet var dom säljs???

KÖPTE du inte den då????? :confused: :confused: :confused:

Du hade ju beställt sa han.

750RR :öl
 

Borkas

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Hemligt
Hoj
S2R
Re: Re: KBC hjälmar

maverick_750rr skrev:
KÖPTE du inte den då????? :confused: :confused: :confused:

Du hade ju beställt sa han.

750RR :öl


Japp jag har beställt... och ringt och påmint han och nu börjar jag tröttna på att vänta. Han verkar ha många järn i elden :)

Skulle inte du kunna kolla upp med han hur det går om du har vägarna förbi??
 

micke blårand

knäskrap
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Aprilia falco
:whip kbc hjälmarna finns på auto trader i vällingby och på mc poolen i sundbyberg. MEN jag köpte en smoke chrome vr1 har jag för mig att den hette, och det är den sämsta hjälm som jag någonsin har fått tag på. Efter kanske 20 timmars användning så krympte inredningen ihop till ingenting så krukan blev säkert 2 storlekar större. Så jag köpte agvs nya kruka istället. Nästan samma peng men en grym skillnad i allt. Jag hade kanske otur med kbc hjälmen men jag rekommenderar ingen att köpa den.
 

Borkas

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Hemligt
Hoj
S2R
micke blårand skrev:
:whip kbc hjälmarna finns på auto trader i vällingby och på mc poolen i sundbyberg. MEN jag köpte en smoke chrome vr1 har jag för mig att den hette, och det är den sämsta hjälm som jag någonsin har fått tag på. Efter kanske 20 timmars användning så krympte inredningen ihop till ingenting så krukan blev säkert 2 storlekar större. Så jag köpte agvs nya kruka istället. Nästan samma peng men en grym skillnad i allt. Jag hade kanske otur med kbc hjälmen men jag rekommenderar ingen att köpa den.

OK det låter ju inte speciellt bra ! :zpy
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
micke blårand skrev:
:whip kbc hjälmarna finns på auto trader i vällingby och på mc poolen i sundbyberg. MEN jag köpte en smoke chrome vr1 har jag för mig att den hette, och det är den sämsta hjälm som jag någonsin har fått tag på. Efter kanske 20 timmars användning så krympte inredningen ihop till ingenting så krukan blev säkert 2 storlekar större. Så jag köpte agvs nya kruka istället. Nästan samma peng men en grym skillnad i allt. Jag hade kanske otur med kbc hjälmen men jag rekommenderar ingen att köpa den.

Hu, låter inget skoj, jag köpte precis en VR1, har inte hunnit upp i 20tim på den ännu riktigt, men min sitter som smäcken fortfarande, om det är så att den krymper något djävulskt kanske du skulle ha köpt en storlek mindre, min satt/sitter riktigt tajt i nuvarande utförande.

Jag är iaf nöjd med min. (Än så länge)

//Fredda
 

micke blårand

knäskrap
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Aprilia falco
:confused: Tjaa man e en loser i alla lägen, först fick man vänta på den i två månader och så blen man torsk ialla fall. Men jag kan ju ha fått ett måndags ex. Hoppas att ni blir nöjda med era krukor, annars lär han väl gå omkull om det är fler dåliga ex. Kör så det ryker och med insidan.
 

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
provade själv 4 st hjälmmärken, innan jag hittade min KBC VR-1 hjälm. Är så jäkla nöjd med den :tummenupp
Tycker att man får mycket hjälm för pengarna, bra inredning, lite lägre ljudnivå, hakband dd ringar o.s.v...

Funderar på att skaffa färgat visir, men är lite osäker på hur det är att köra i skymning, i tunnlar m.m. Släpper det igenom tillräckligt med ljus även när man kör på ställen utan solljus? :confused:

Jo och jag köpte min på Motorsport i Helsingborg.
 

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
jag tävlar med kbc hjälmarna och jag är än så länge grymt nöjd

jag har varit i med huvudet en gång i backen och både hjälmen och jag mådde fint...... fast jag vågar inte använda den igen om matrialet har komprimerats...... hursomhelst är jag grymt nöjd med min :tummenupp

ps jag åker med ar1 ds
 

Borkas

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Hemligt
Hoj
S2R
Ahh nu låter det mycke bättre här i denna tråden :)

Min AR1 ska komma nu i veckan .... hoppas att man blir nöjd med den. Den var ju inte alldeles gratis.

Och dessutom är den ju så förbannat snygg å de är ju inte fel :D :bow
 

micke blårand

knäskrap
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Aprilia falco
:tummenupp Skönt att nån har hittat rätt i hjälmträsket. Angående färgade visir, jag köpte ett silverfärgat till min och det funkar kanon i tunnlar och när det börjar bli mörkt. Tycker däremot att det kanske blir lite ljust när solen tittar fram men det är väl en personlig sak kanske. En annan vill ju inte synas bakom sitt visir. (av olika anledningar). Men lycka till med era köp, visiren är ju ganska billiga att köpa ialla fall.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top