kbc hjälmar.

Riders

Guest
KBC har en hållbarhet som är helt okej men inte i klass med dom dyrare hjälmarna givetvis! Men jag själv och många med mig har kört med KBC sen förra säsongen och vi har bara en person i gänget som är nöjd med sin hjälm!

KBC´s isolering mot vind och ljud är däremot inte mycke bättre än Grex hjälmarna! Jag har hört flera personer som vet vad dom pratar om som säger samma sak, köper man en KBC kruka så är risken stor att det tjuter i hjälmen och det i sin tur kan påverka hörseln. Tro mig, jag har två sånna hjälmar och kommer göra lampor av dom till garaget, enligt mig duger dom inte till något annat tyvärr! Men snygga är dom :tummenupp

Samt... KBC är inte ett eget företag, det ägs av en av dom större hjälmtillverkarna som hängt med genom åren. Minns inte vilket det var bara men det går ju alltid att kolla upp

Last edited:

mickeng

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
R1
Vilken kruka behöver man inte öronproppar i??? Köp den hjälmen som passar din huvudform bäst...men jag kan lova dig att du behöver proppar i alla hjälmar...

• Gilla
Reaktioner: R2

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
måste bara skriva att jag köpte min arai rx7 (6999kr) på ALRIGHT i göteborg och den släpper in luft i högre hastigheter och jag har ringt till ALL right i ett halvår nu och dom gör inte ett jävla piss åt d, dessutom har den varit inlämnad innan och fick tillbaka i värr skick än vad jag lämnade in den i. sämsta jävla affären i hela sverige. ALLright i göteborg= opålitliga, håller inte det dom lovar och sämsta servicen. mvh cliftabiff/edis

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Jag har haft en KBC TK9 i snart 5 år nu tills för 2 veckor sedan, då jag skaffade mig min första shoei, en xr1000. kbc hjälmen tycker jag dämpar ljud utifrån lite bättre och har varit kanon men Shoei'n känns lättare, mindre yttermått, mer gedigen och som ett finare märke. Den sitter dessutom betydligt bättre på mig. Plus att det nu medföljde ett "innervisir" som gör att oavsett hur bra jag flåsar får jag ingen imma på visiret =D.

Kollade på kbc innan jag nu bytte och iaf i sverige ligger dom runt 3700kr och shoei'n strax över 5000. Fick dock min shoei xr1000 för 3600kr inkl frakt på eBay (från Storbritannien).

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
måste bara skriva att jag köpte min arai rx7 (6999kr) på ALRIGHT i göteborg och den släpper in luft i högre hastigheter och jag har ringt till ALL right i ett halvår nu och dom gör inte ett jävla piss åt d, dessutom har den varit inlämnad innan och fick tillbaka i värr skick än vad jag lämnade in den i. sämsta jävla affären i hela sverige. ALLright i göteborg= opålitliga, håller inte det dom lovar och sämsta servicen. mvh cliftabiff/edis

Säker på att du köpte din hjälm hos Allright? De är ju generalagent för Arai och säljer endast vidare sina hjälmar till återförsäljare, så du kan ju inte ha köpt din hjälm av de..?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...