Ser det ut så här?
View attachment 413856
Har redan den fliken öppen i chrome på mobilen så jag inte glömmer av detBra tips med Hydroscand, den här var ju snygg och med rätt skala också http://www.hydroscand.se/produkter/matutrustning-filter/manometer-63-mm-836000001 Ska kolla någon dag vad en sådan kostar också.
Fast den där har inget negativt vakum. Brukar vara det på laddtrycksmätare. Vet inte om den tar skada av att "sugas" mot 0bar. Brukar ju bli undertryck vid motorbroms tex.Bra tips med Hydroscand, den här var ju snygg och med rätt skala också http://www.hydroscand.se/produkter/matutrustning-filter/manometer-63-mm-836000001 Ska kolla någon dag vad en sådan kostar också.
Typiskt söläningar o sova ute i Åre
Jag har ju för fan semeter
Nu står detta på inköpslistan:
Turbo (kommer i veckan)
BTR
Bränslepump
Turbo/avgasfläns
Rörböjar
Spacer (Mr.Steen har)
Drevkåpa med slavcylinder, samt hydralpump
Förstärka kopplingen.
Har jag glömt nåt och vad söker jag på ebay när jag ska ha förstärkt kopplingsfjäder. Då jag antar att det är den genomgående axeln från slavcylindern som ska förstärkas, eller?
View attachment 413863
Vart börjar jag? Ska ha sprängskisser sparade på datorn så jag vet i vilken ände jag ska börja i. Men vet du vilka fjädrar jag behöver till den här motorn? Är ju även hydralkoppling på de här kom jag på, så får sätta mig och leta efter kopplingshandtag ikväll!
Sen vilket är bästa sättet att få av insugsgummina från min 750? Sitter med phskruv som sitter som
På 1127:an är kopplingsfjädrarna av "Diaphragm" typ och är två stycken som standard.
Se bilder nedan, där är fjädrarna markerat med grönt.
Beställ en originalfjäder till hos en Suzukihandlare och sätt dit den, så klarar den 300 Hk.
MEN, ta bort den tunna ringen som är markerat med rött, annars kommer inte den extra fjädern att göra någon skillnad.
Kopplingen kommer att bli lite tyngre men går att leva med.
Alternativet är att sätta dit lock-up koppling, men det brukar bara finnas till gamla kopplingen som satt i 1052 motorn, med vanliga fjädrar. Det finns ombyggnadssatser för att sätta in hela 1052 kopplingen i 1127 men kostar en hel del. Har även sett en engelsk firma som gör lock-up kopplingar till 1127:an och dom brukar annonsera på e-bay i UK.
View attachment 414536View attachment 414537
Det är fjäderbrickor.Förlåt om jag stör med en dum fråga om kopplingen. Vadå kopplingsfjädrar? Det är ju två metallplattor du har ringat in. Ska inte kopplingsfjädrar vara just - kopplingsfjädrar? Alltså spiralformade som en stötdämparfjäder modell mini?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|