PeterNorth
Bannad
Ni med biltemas kedjespray...hur gör ni? Blir bara raklödder av allt.
Ni med biltemas kedjespray...hur gör ni? Blir bara raklödder av allt.
Har köpt Biltemas kedjespray men inte provat ännu.Är kanske lite skeptisk i onödan men när jag köpte nuvarande hoj så var kedjan insmord med någon form av fett som inte kom från någon sprayflaska.Ska höra med närmsta mc butik vad de rekommenderar av dessa två medel.
Kedjan är infettad från fabrik. Den bahandlingen står sig ett tag, men när rullarna börjar få metallblank yta så är det dags att smörja med kedjespray. Biltemas smörjer bra, men kastar också av en del, så smart att torka av överflöd med trasa efter smörjning med biltema. Då blir det inte så mycket sprut.
Akta fingrarna när du torkar av kedjan. Finns fler än en medlem här som har klippt av sig fingertoppar.
I min tyska intruktionsbok har jag plckat ut stycket som behandlar kedje-underhåll.
(översatt av känd internet-sökmotor) har inte orkat ändra det som är lite fel men ni är ju inte helt borta så ni har ju inga problem med detta.
Denna enhet kedja är utrustad med speciella "O" som ringar, vilket inkluderar fett inuti kedjans länkar. Rengör och olja kedjan regelbundet enligt följande:
1:a Rengör kedjan med fotogen rekommenderas starkt. Om kedjan tenderar att rosta, bör de rengöras ofta. Petroleum är en petroleumprodukt som har en rengörande effekt utöver sin smörjande effekt.
2:a Låt torka kedjan och därefter smörja kedjan länkar med ett smörjmedel drivkedjan eller motorolja (SAE 20W/50)
vad är det som är fel med att följa instruktionerna varför sitta och komma på nått "bättre" än vad ingengörerna som tillverkat hojen gjort?
Låter ju som det jag gör.
Fast jag har inte fotogen
Aha, jag förstår!
Nu ska väl inte jag lägga mig i din privatekonomi, men ett hett tips är att lära grabben betala sina egna kameror så du får råd med annat än moppe!
Annars får du lägga Varadero-kedjan på moppen, Häpp!
Jo, jag ska till lite "skumma" länder(om jag kommer överens med turkollegans tider). Alltså, jag mååååste nog smörja kedjan innan jag far. men och andra sidan, jag kan ju ta med en kedja i reserv?(har en ny hemma).....dagsformen får avgöra
och de idioter som tvättar sin hoj med högtryckstvätt ska vi inte ens tala om...
och de idioter som tvättar sin hoj med högtryckstvätt ska vi inte ens tala om...
Vad jag vet gäller det bara att kunna hantera tvätten. T.ex kanske jag har den 30 cm ifrån när jag tvättar ljuddämparen, men när jag sprutar vid kedjan håller jag den 80 -100 cm ifrån.
Då borde det inte vara någon fara eller?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|