Kedje-slack

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Mycket gnäll om att man ska läsa manualen här.
Vad gör man när manualen är otydlig, virrig och möjligen motsägelsefull då?
Håller k*ften?

Läser den tills man förstår, förstår man fortfarande inte går man till återförsäljaren som får förklara.

Om man fortfarande anser det är upp för tolkning vänder man sig till tillverkaren som får berätta exakt vad de menade med det som står i manualen, alternativt lär sig språket som manualen är skriven på innan översättning och läser vad de menade och om det fortfarande är oklart så söker man upp den ingenjören som lämnade uppgiften till han som skrev manualen och ber han förtydliga.

Eller så skiter man bara i det och lämnar in den och kör istället för att lägga tiden på ovanstående.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja, det är ganska lätt att inse varför flyget har ett försvinnande lågt antal haverier jämfört med bilismen och motorcyklismen, oavsett hur man räknar. Och det är lika lätt att inse vad som händer med en pilot som hittar på någon egen skit istället för att följa manualen...

Det kanske inte hör till denna tråd, men mitt intryck är definitivt att motorcykelkollektivet är de fordonsägare som har överlägset svårast att följa instruktioner som ges i sitt fordons ägar- eller verkstadsmanual. Det antal motorcykelägare som anser sig ha bättre kunskaper än motorcykelmärkets ingenjörer är enormt, endast matchat av snöskoterägarna.

Såg om en flygkrasch där kaptenen inte gillade att följa manualen, han sket i checklistan, rökte i cocpit innan de taxade ut, missade att göra planet startklart genom att skicka ut klaffarna och ignorerade larmet som ska förhindra att man försöker starta utan att allt är klart för start trots att det nästan överröstade piloterna på inspelningen under startförsöket.

Han kanske var hojåkare.....
 

rn85bn

Medlem
Gick med
15 Mar 2017
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Scrambler Icon -15
Läser den tills man förstår, förstår man fortfarande inte går man till återförsäljaren som får förklara.

Om man fortfarande anser det är upp för tolkning vänder man sig till tillverkaren som får berätta exakt vad de menade med det som står i manualen, alternativt lär sig språket som manualen är skriven på innan översättning och läser vad de menade och om det fortfarande är oklart så söker man upp den ingenjören som lämnade uppgiften till han som skrev manualen och ber han förtydliga.

Eller så skiter man bara i det och lämnar in den och kör istället för att lägga tiden på ovanstående.

Så syftet med detta forum är?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Så syftet med detta forum är?

Självklart diskutera, är ju ett diskussionsforum! :tummenupp

Ställer man en fråga i teknik och mek får man förhoppningsvis ett svar på sin fråga av någon som redan löst svårigheten man står inför och med lite tur så raderar mod. allt irrelevant, här kan man få vilken metadiskussion som helst nästan och även ett korrekt svar ibland men det är inte säkert. . :D
 
Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

Top