Kedjespray m.m

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nu har jag köpt kedjespray till klubben på Norrlands MC. Fick bra pris mot att dom satte lite reklam på burken. Denna kedjespray är ämnad åt folk som behöver smörja kedjan på klubben. Meningen är att man då betalar 5 kronor per gång. Pengarna ska sen användas till att köpa ny burk då denna är slut. Är burken tom och pengarna inte räcker till en ny burk pga att folk inte betalar så funkar det inte och då skippar vi det hela.

Hoppas detta system fungerar. Det har kommit så mycket klagomål att det "lånas" kedjespray från mekruteinnehavare.
Det "lånas" dock inte bara kedjespray, utan en massa olika saker. Det är inte så skoj att upptäcka när man ska tvätta hojen så har nån "lånat" svampen och inte återställt den. Och hittar man den så är det nåt hummerhuvve som tvättat kedjan med den..... :mad:

Vi kommer därför att lägga upp ett litet lager med svampar, vax och andra förbrukningsvaror. Vi kör med samma system där.
Kom med förslag på vad som behövs.

Tack till Norrlands Mc för rabatten.

Sprayen är av typen Chain vax. Funkar kanon och kladdar inte ner fälgen. :tummenupp

Hans

X
Gick med
28 May 2003
Hoj
RF
Var förbi klubben och provade kedjesprayen. Betalade snällt...Tänkte höra om det skulle gå bra att få köpa en eller två burkar för eget bruk till bra pris. Ifall fler är intresserade kanske vi kunde få klubbrabatt på Norrlands MC. Ett system liknande oljorna kunde kanske införas för kedjesprayen också?

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa
Kanonbra idè John! Kan kolla nästa vecka med Norrlands MC om inte du fixar i veckan....jobbar som faen så jag hinner inte denna vecka iaf...Kanske finns lite annat vi kan ha på klubben till bra priser....

Mera Förslag.....

ake1100

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1100F -88
Om alla betalar kan vi nog köpa flera burkar nästa gång.
Mycket bra ide, var lite svårt att hitta burken.

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jo, jag har inte gjort iordningän för clubshopen.
Vi okmmer att förvara grejor som tillhör klubben som alla kan låna i skåpet i sliprummet, såsom balanseringsutr och synk-klockor m.m.
Det blir sen viktigt att man skriver upp vad man har köpt så att det går att hålla ordning påå vad som köps och så.
Kedjesprayen och tvättsvampar var tänkt som en grej för att det inte ska stjälas av de som hyr en mekruta. Att hålla på och köpa in för att sen sälja vidare blir för mycket jobb, iaf för mig.
Då är det bättre att vi försöker få till ett gruppköp eller så. Olja kommer att finnas kvar.
Om någon kan ta på sig att hjälpa till att organisera och administrera en mer komplett clubshop så säg till så får vi göra nåt tillsammans. Oljan tjänar inte klubben nåt på, utan det är en ren service. Men kan vi utöka sortimentet kanske vi kan tjäna en liten slant till klubben för våra aktiviteter. :tummenupp

ake1100

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1100F -88
Skriver upp? Jag tog lite kedjespray och betalade 5kr...men skrev upp ?

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
ake1100 skrev:
Skriver upp? Jag tog lite kedjespray och betalade 5kr...men skrev upp ?
Jag har inte gjort klart än i skåpet så det är ingen fara på taket

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GS
Borde väl funka tycker man. Jag har själv tidigare "donerat" en stor burk kedjespray till meklokalen och har därför aldrig dåligt samvete när jag lånar tillbaks lite.

Bra deal för de flesta med tanke på hur ofta jag smörjer kedjan..

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Nu har jag tagit på mig att hjälpa John med att fixa lite runt clubshopen. Riktigt vad/hur vi ska sköta detta vet jag dock inte riktigt. Vi har fått uppgifter på kjedjespray etc. Men vad vill medlemmarna ska finnas tillhands. Ställer en öppen fråga och hoppas på bra svar.

Dock kommer vi inte att lägga upp några lager av krachkåpor eller växelpedaler. Även om det finns personer som skulle vilja att denna service fanns :bow :bow

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA