Mjo.. Har en KTM 450 EXC -07:a som börjar ha gått 200 timmar, har aldrig bytt kolv eller kollat kamkedjan men den har gått mest Enduro timmar.
Dock så har jag funderat på att byta ev. kolv men kom på att jag borde kanske kolla över kamkedjan först och främst.
Har hittat igen vart sträckaren är med 3 bultar varav 2 är mindre modell.
Hur tar man lös den och inspekterar det hela? Sen hur stoppar man tebax den? Står ingenting i boken och jag har dammsugit internet.
Tänkte om man kollar sträckaren hur den är först? Byter man bara den sen är det bra eller kollar man kedjan och isf hur då?
Är självklart smidigt att lämna in men ville gärna testa själv. Kan väl inte vara nån rocket science direkt?
Dock så har jag funderat på att byta ev. kolv men kom på att jag borde kanske kolla över kamkedjan först och främst.
Har hittat igen vart sträckaren är med 3 bultar varav 2 är mindre modell.
Hur tar man lös den och inspekterar det hela? Sen hur stoppar man tebax den? Står ingenting i boken och jag har dammsugit internet.
Tänkte om man kollar sträckaren hur den är först? Byter man bara den sen är det bra eller kollar man kedjan och isf hur då?
Är självklart smidigt att lämna in men ville gärna testa själv. Kan väl inte vara nån rocket science direkt?