Kedjevax VS. Kedjeolja

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ber om ursäkt! :krama
Jag tillhör minoriteten på SportHoj som kör SportHoj även när det regnar så sådär ser det bara ut efter drev- och kedjebyte innan första resan... :rodnar
Jag smörjer heller inte mer än nödvändigt men jag kör för mycket för att kunna ha så rent... ;) View attachment 461851
Så ser min ut med det skall synas att man kör o inte poserar vid varenda korvmoj man ev passerar på veckans 5 mila tur
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tur att jag kollade noga, trodde först att det var larvfötterna från en Tiger från 2:a värdlskriget (Ola hoppas du har humor)
Tvättat så om det vill sig väl tar jag en tur förbi Hollandet!
Så ser min ut med det skall synas att man kör o inte poserar vid varenda korvmoj man ev passerar på veckans 5 mila tur

Anskrämligt. Som mitt.
Absolut inte anskrämligt! :7peta Om man kör mer än tillbringar tid i garaget med att putsa så blir det så. Men de som tvättar, putsar och använder tandborste gör inte fel, jag tillhör bara inte den gruppen! :tungan
 

Raderad medlem 61114

Guest
Om det där är bild på ditt bakdäck så är det för jäkla välputsat om det inte e helt ny hoj. Måste putsa på mina ☹️

bara tvättat vanligt och torkat av med en torr trasa efter vattnet självtorkat. Hojen är en 2013. Lätt att hålla rent om man ger fan i kedjesmörj ?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har nån krypsmörj med klistereffekt på jobbet som jag ska ta med nån halvtom burk och prova. Annars smörjer jag med Cable dressing just nu, också klistrande och funkar kalas.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top