Kedjeverktyg biltema kvalité?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det funkar men den biten på verktyget som används när man ska platta till nitskallen är lite mjuk. Min har funkat flera gånger men känns som den kommer ge med sig rätt snart. Annars är det bra och gör jobbet.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, vad tror du egentligen? :fakta

Billigaste möjliga material, billigaste möjliga utförande. Kommer att göra jobbet en eller två gånger, sedan pajar den eller förstör något på din nyinköpta kedja.

Som reserv för engångsbruk = absolut
För regelbundet användande vid kedjebyte = lägg de tior det kostar extra för ett riktigt verktyg så har du resten av din hojkarriär.

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Det fanns väl en tid när den kostade ca 5-600:-….och då var den väl värd dom pengarna. Nu har den dragit iväg i pris och med det så finns det idag kedjeverktyg av kända märken som är billigare.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

Billigaste möjliga material, billigaste möjliga utförande. Kommer att göra jobbet en eller två gånger, sedan pajar den eller förstör något på din nyinköpta kedja.

För regelbundet användande vid kedjebyte = lägg de tior det kostar extra för ett riktigt verktyg så har du resten av din hojkarriär.

Stämmer nog inte helt..har haft mitt bt-verktyg i många år nu och bytt minst 10 kedjor utan problem. Jo, jag kan ha haft tur med mitt verktyg!?

Robertr81

Medlem
Gick med
2 Aug 2016
Hoj
-

Fast allt är inte skit på biltema. Har verktyg och delar till bilen som hållt i flera år och flera tusen mil.
Ge mig ett tips på vad du anser är bra?

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
har haft mitt i 4 år och det har funkat kanon bra.hjälp några kompisar å byta drivpaket så är väl an vänt något 20 tal gånger

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...