driverinblack
Turbo är roligt men dyrt
Tänkte köpa ett nit verktyg för 530 kedja.
Vad har ni köpt era o är ni nöjd
Vad har ni köpt era o är ni nöjd
Brukar slipa bort två nitskallar för då räcker det med att pressa nitarna ca 2 x 2,5mm = 5 mm för det ska gå att ta bort en länk. Kedjan delad.Ett tips för att förlänga livslängden på ett kedjeverktyg, oavsett tillverkare, är att slipa bort nitskallen innan man pressar isär den gamla kedjan.
Självklart menar jag att man slipar bort båda nitarna på en länk och pressar precis som du beskriver. Dock var jag inte beredd på att mitt inlägg skulle granskas gramatiskt med avseende på singular och plural (obs ironi)Brukar slipa bort två nitskallar för då räcker det med att pressa nitarna ca 2 x 2,5mm = 5 mm för det ska gå att ta bort en länk. Kedjan delad.
Slipar jag bort bara en nitskalle ska ju niten tryckas ca 20 mm innan det går att dela kedjan. Vilket tar tid för mig.
Med EK verktyg inhandlat hos addemoto.
Att slipa bort en extra nitskalle däremot går snabbt för mig med min sliptrissa på borrmaskinen.
Självklarheter är olika beroende på kunskap. Jag tycker det är självklart att slipa bort nitskallen, annars förstör man nitverktyget. Om inte med en gång så i sinom tid.Självklart menar jag att man slipar bort båda nitarna på en länk och pressar precis som du beskriver. Dock var jag inte beredd på att mitt inlägg skulle granskas gramatiskt med avseende på singular och plural (obs ironi)
Jag kapade min rakt av senast det begav sig i vardagsrummet. Ångrar mig idag att jag inte förevigade det när det var som ett stort tomtebloss med gnistor som for in i TVn. Manligt... ?
Du e inne på rätt spår men väljer att se svårigheterna inte lösningen. Sedan hjälper det med händer som en man typ storlek 12+?Hur går det till ? Håller man handsläggan och körnaren med vänster hand och hammaren med höger hand?
Jag är själv högerhänt....
Eller med kedja på vänster sida av hojen så håller man handslägga och körnare med höger hand och slår med hammaren i vänster hand ?
Då hade jag slängt pengar på Kedjeverktyg.
Det gör ont slå med hammare på fingrarna.
Stora händer - stor.................... handske?Sedan hjälper det med händer som en man typ storlek 12+?
Handlägga som mothåll och körnare o hammare. Inga problem alls att göra på detta vis, just det skjutmått att mäta bredden på låset innan nitning samt att mäta nitningens sättning så det hamnar innom tillverkarens norm.
Billigast av alla verktyg o tar inte mycket längre än med specialatrialjverktyg.
Kallar du mej missfoster??Det låter rimligt om man har minst tre händer...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|