Gottfrid
VM i tappa körkort!!! 13 aug-12 sep.
- Gick med
- 11 Sep 2005
- Ort
- Karlstad
- Hoj
- Yamaha YZF1000R Thunderace -97 1040cc kit, grottistopp och devil 4-1 system.
Hej alla glada.
Har precis inhandlat en Yamaha YZF1000R Thunderace som är uppborrad till 1040 med grottisportad topp, Keihin 39mm förgasare och 4-1 devil system.
Cykeln går som en dröm, men ja har ett problem gällande förgasarna.
Det sitter som sagt 4 Keihin 39mm fuggar på hojjen och den startar lätt när den är varm och går rent och fint.
Problemet är att chokewiren inte är inkopplad vilket gör hojjen fruktansvärt svårstartad när den är kall.
Ibland har man tur och får igång hojjen innan batteriet tar slut, men oftast tar det slut och man får ta starthjälp innan den hoppar igång.
Antingen det eller så blir den sur så man får ta ur stiften.
Detta är skapligt enerverande eftersom cykeln går kalas när den väl har startat.
Nu till frågan, finns det nån som vet om det finns nån slags chokefunktion på dessa förgasare? Ja tycker det vore knepigt om det inte gjorde det, men ja är riktigt dålig på hur en fugge är uppbyggd trots att ja är mekaniker till vardags.
Wiren till choken är ju som sagt inte ens inkopplad så man funderar ju på om förra ägaren alltid krånglade så här med hojjen för att få igång den.
Köpte hojjen av en firma så ja har inte kontaktat ägaren och frågat dock.
Om nån vet om det finns en chokefunktion på fuggarna eller om man kan lösa detta på annat sätt vore ja väldigt tacksam för tips.
Kan tillägga att det sitter trattar på fuggarna och inget luftfilter vilket säkert inte hjälper när den är kall.
Tacksam för svar och tips.
Mvh J.
Har precis inhandlat en Yamaha YZF1000R Thunderace som är uppborrad till 1040 med grottisportad topp, Keihin 39mm förgasare och 4-1 devil system.
Cykeln går som en dröm, men ja har ett problem gällande förgasarna.
Det sitter som sagt 4 Keihin 39mm fuggar på hojjen och den startar lätt när den är varm och går rent och fint.
Problemet är att chokewiren inte är inkopplad vilket gör hojjen fruktansvärt svårstartad när den är kall.
Ibland har man tur och får igång hojjen innan batteriet tar slut, men oftast tar det slut och man får ta starthjälp innan den hoppar igång.
Antingen det eller så blir den sur så man får ta ur stiften.
Detta är skapligt enerverande eftersom cykeln går kalas när den väl har startat.
Nu till frågan, finns det nån som vet om det finns nån slags chokefunktion på dessa förgasare? Ja tycker det vore knepigt om det inte gjorde det, men ja är riktigt dålig på hur en fugge är uppbyggd trots att ja är mekaniker till vardags.
Wiren till choken är ju som sagt inte ens inkopplad så man funderar ju på om förra ägaren alltid krånglade så här med hojjen för att få igång den.
Köpte hojjen av en firma så ja har inte kontaktat ägaren och frågat dock.
Om nån vet om det finns en chokefunktion på fuggarna eller om man kan lösa detta på annat sätt vore ja väldigt tacksam för tips.
Kan tillägga att det sitter trattar på fuggarna och inget luftfilter vilket säkert inte hjälper när den är kall.
Tacksam för svar och tips.
Mvh J.