Dagens trådlyft? ;P
Nån som har en RS- eller FCR-brygga till salu?
(Har testat nu med 40mm CV gasare (från en 1100R -91) på min 1216 motor med portad topp och 30mm insugsventiler, det är ett Factory Pro stage 3 kit i dem och hojen ger 160 bakhjulshästar i bänken men när man kör hojen på gatan så är det inte önskvärt gassvar från lägre varv om man ger på ordentligt, det är som att fuggarna inte klarar leverera tillräckligt med soppa snabbt nog för den här motorn. I övre registret svarar den som fan men inte i det lägre vid fullt pådrag.)
(Dessa fuggar är f ö till salu om det är någon som behöver CV förgasare till en mer standardbetonad oljekokare än min. De lär räcka till alldeles utmärkt för en 1127 eller 1157 med standardventiler osv...)
Grejen med CV fuggar var att det är en gathoj och jag ville ha den så trevlig för gatbruk som möjligt, hört att RS är jobbiga på gatan... nu verkar det som att motorn andas lite FÖR bra för dessa fuggar tyvärr så RS eller FCR är nog ett måste såsmåningom... alltså den är fullt körbar såhär om man rullar på gasen mjukt så det är inte jättebrådis men man vill ju att den ska gå så bra som möjligt efter man har plöjt ner massa pengar i den.
Ni som kör RS på gatan, HUR jobbiga är de för handlederna? Funkar dagsetapper på 30-50 mil ifall man vill med någorlunda normala handleder?