rg500
www.roslagens-racing.se
nån som vet vad trottelsensorn gör?
passar den på keihin förgasarna ?
nån som har provat ?
/micke
passar den på keihin förgasarna ?
nån som har provat ?
/micke
Som sagt den håller koll på spjället och ställer om tändningen därefter.rg500 skrev:nån som vet vad trottelsensorn gör?
passar den på keihin förgasarna ?
nån som har provat ?
/micke
Har precis köpt ett par Keihin till min TRX och har kollat lite på just det där.rg500 skrev:nån som vet vad trottelsensorn gör?
passar den på keihin förgasarna ?
nån som har provat ?
/micke
På TRX:en ska den "bara" ställa om tändningen. Om man kopplar ur den så ska CDI:n tolka det som fel, och maximerar förtändningen. Har inga siffror som stöder, men enl. uppgift så ska det vara samma sak som händer om man moddar CDI:n, och ska ge lite mer "grunt", och av någon anldening särskilt med flat-slides. Andrahandsuppgifter som sagt, enda jag kan underbygga med är att jag bänkat en gång med och en gång utan fungerande TPS, och fick högre värden utan TPS:en inkopplad, men det kan ju vara dagsform på bänken ocksåPeder Rosberg skrev:Lite bilder här.
Ser ut att bli svårt att montera den på accpumpssidan.
På andra sidan sitter det en slags tätning till trottelaxeln, och det
är nog där man får bygga något.
Vad det gäller läget på tpsèn så har vi prövat att bänka med givaren
på olika lägen(TRX) utan att få någon märkbar skillnad, men jag tror
nog att den bör vara med i hanteringen ändå.
HansJ skrev:På TRX:en ska den "bara" ställa om tändningen. Om man kopplar ur den så ska CDI:n tolka det som fel, och maximerar förtändningen. Har inga siffror som stöder, men enl. uppgift så ska det vara samma sak som händer om man moddar CDI:n, och ska ge lite mer "grunt", och av någon anldening särskilt med flat-slides. Andrahandsuppgifter som sagt, enda jag kan underbygga med är att jag bänkat en gång med och en gång utan fungerande TPS, och fick högre värden utan TPS:en inkopplad, men det kan ju vara dagsform på bänken också
Sitter på sen första ägardagen, så jag vet inte hur den går med original Har Mikuni TDMR40, med TPS sensor. Klart intressant att se lite labbande Men vi ska kanske inte kapa R1 tråden med TRX prat...Peder Rosberg skrev:Sedärsan!
Kommer nog att labba med/utan för att se vad som händer.
Har du prövat med flatslides på din? och isf hur blev resultatet?
HansJ skrev:Sitter på sen första ägardagen, så jag vet inte hur den går med original Har Mikuni TDMR40, med TPS sensor. Klart intressant att se lite labbande Men vi ska kanske inte kapa R1 tråden med TRX prat...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |